Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3000

Produkter
(logga in för att koppla)

bpa

Medlem
Hej,

Jag skall snart åka till USA och tänkte köpa mig min första kamera där och undrar om 5000:- är ett bra nypris?

ps: är vr=bildstabilisering?
/Mvh Peter A.

Features
Camera features: 10.2-megapixel 0.93" x 0.62" DX-format CCD sensor; 18-55mm f/3.5 - f/5.6 zoom-Nikkor VR lens; 3-inch Color LCD monitor; 6 auto exposure scene modes; 11-area autofocus

Extra lens: Nikon Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED AF-S DX VR Zoom Lens: Compatible with most Nikon digital SLR cameras; 15 lens elements in 11 groups with 7 aperture blades; ED glass elements reduce chromatic aberrations for lifelike images

En ny D3000-kit i Sverige kostar 4000:-
Extralinsen c:a 2000:-

Ja, VR är bildstabilisering.

/Peter

Hej,

Jag skall snart åka till USA och tänkte köpa mig min första kamera där och undrar om 5000:- är ett bra nypris?

ps: är vr=bildstabilisering?
/Mvh Peter A.

Hej Peter!

Tänk på följande:

- Köper du kameran över disk tillkommer skatt på de internet-priser du kanske sitter och jämför med. Kolla i alla fall att priset du får inkluderar VAT så att du jämför rätt summor.
- Garantin gäller troligen inte i Sverige.
- Fel kontaktdon på laddaren.

Min erfarenhet är att man inte tjänar så mycket slutändan på denna typ av produkter, jag brukar i alla fall få skicka in mina grejor en gång på garantiärende under dess garantitid och då vill jag inte behöva skicka grejorna till USA ... med risk för att de inte kommer genom tullen på väg hem igen utan att man skall betala tull/moms ...

Fundera en gång till, det hade i alla fall jag gjort ...

Ha det gott!

Hilsen,
Anders

Paketpris på Pixmania 5 399 SEK
Är det värt 400:- för att handla "over there"?
Risken finns ju (om än liten) att Du åker på att betala svensk moms
Det kan bara Du bestämma.

Det borde gå att hitta bättre pris tycker jag.

/Peter

Paketpris på Pixmania 5 399 SEK
Är det värt 400:- för att handla "over there"?
Risken finns ju (om än liten) att Du åker på att betala svensk moms
Det kan bara Du bestämma.

Det borde gå att hitta bättre pris tycker jag.

/Peter

Jag skulle hellre handla "Over There", än att handla på Pixmania.

MVH/Danne

Jag skulle hellre handla "Over There", än att handla på Pixmania.

MVH/Danne

Hej Danne!

Tja, via Pixmania får man i alla fall garanti som gäller i Europa (viktigt för mig i alla fall) och manualen på t.ex. franska kan man byta via Nikons utbytesservice till portokostnad ... om man vill ... så jag är tveksam till om jag håller med om det. Har själv handlat på Pixmania och varit nöjd med allt utom att leveranstiden oftast är ett par dagar längre än vad som utlovats ...

Ha det gott!

Hilsen,
Anders

Hej Danne!

Tja, via Pixmania får man i alla fall garanti som gäller i Europa (viktigt för mig i alla fall) och manualen på t.ex. franska kan man byta via Nikons utbytesservice till portokostnad ... om man vill ... så jag är tveksam till om jag håller med om det. Har själv handlat på Pixmania och varit nöjd med allt utom att leveranstiden oftast är ett par dagar längre än vad som utlovats ...

Ha det gott!

Hilsen,
Anders

Glad att du är nöjd med dina köp via Pixmania. Personligen har jag läst alldeles för mycket skit om Pixmania för att nånsin handla där. Bl.a. att många har haft väldiga problem med just garanti ärenden. Men som sagt, glad att du har bra erfarenhet av att handla där.

MVH/Danne

Om man kollar kittet på en stor svensk försäljare går det på 6800:- (utgår från VR varianterna).

På B&H listas det för (översatt) 6300 SEK - men då tillkommer sales tax som lär driva priset till 6700:-

Sen får man skaffa ny sladd till laddaren för en hundring när man kommer hem. OCH man har inte garanti om det händer ngt med prylarna.

Känns inte som rätt affär att göra. Det som lönar sig att handla i Usa är oftast antingen mycket dyra prylar (exempelvis objektiv i klassen 30 tusen och uppåt) och sådant som är svårt att få tag på hemma.

Och vad du gör - handla inte i Brooklyn!

Tack.

Tack för snabba svar, det hela slutade med att jag inhandlade en D3000 i kära Svedala!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar