Annons

Nikon D3 PROBLEM!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Anderzon

Aktiv medlem
Hej,

Tänkte kolla med er andra om någon råkat ut för liknande problem?

Minneskorten jag använder är följande:
Sandisk Extreme3 4gb - inköpt 2006
Sandisk Extreme4 8gb - inköpt samma datum som jag fick D3:an 2007-10
Sandisk Extreme3 16gb (nya modellen med 30mb/sek) - Inköpt i fredags 2008-08-22

Problemet:
Kameran låser sig och allt i den övre displayen slocknar utom rem1 och 0 som blinkar i nedre hörnet. Kameran är då helt låst...
Det räcker med att ta ut kortet/korten och trycka i dem igen för att allt skall fungera igen.

Ibland uppstår problemet efter 30minuters fotografering, andra gångar kan det ta 4timmar!
Problemet har visat sig 6-7ggr. Batteriet fulladdat! Inga stift i kortläsaren krökta eller böjda.

Har kontaktat Nikon, de kommer att börja med att byta kortläsaren...

Någon som varit med om något liknande??

Mvh // Martin - www.figjam.se

Bilagor

• D3 upper display.jpg
    D3 upper display.jpg
    19.5 KB · Visningar: 680
Nix!

Mina två Extrem IV 4 GB-kort har funkat felfritt so far (ca 8000 exp.) Låter som något koma i kortläsaren i kameran. Nikon lär nog ta det på garantin...

/Oscar

poppar upp frågan igen...

Absolut att de tar det på garantin!
Jag tror inte att det har med minneskorten att göra, jag har testat flera bla. helt nya kort, djupformaterade kort, snabba kort å snigel kort =)

Mvh // Martin

Helt klart ett fel, och i och med att det är just minnesnumren som visas så räcker det förhoppningsvis att byta kortläsarna.

Kan du ha fått in fukt där så det blir kortis?

Det har aldrig kommit in fukt där så vitt jag vet. Jag hade själv en teori att jag blandat extreme 3&4 (UDMA) kort. Men sedan visade sig problemet även med ett kort... Jag hatar problem som inte är konsekventa!
Hursom, Nikon undersöker nu problemet med de japanska kollegorna. De börjar med att byta minnesläsare och jag får lånekamera ifall detta skulle behövas.

Antar att jag är ensam om detta problemet, det brukar tyvärr vara så =(

Mvh // Martin

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto