Annons

Nikon D2Hs

Produkter
(logga in för att koppla)
Jest skrev:
Varför skulle man vilja ha denna kamera framför en Canon 1D mkII? Skyhögt pris för 4 (!) megapixlar!

Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.

Det är en Nikon, mer förklaring behövs inte,

Jest skrev:
Varför skulle man vilja ha denna kamera framför en Canon 1D mkII? Skyhögt pris för 4 (!) megapixlar!

Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.

Jag vill inte heller dra igång en vs diskussion, men här är mitt svar på din fråga:

T.ex. att autofokusen i D2H/D2Hs springer i cirklar runt Canons autofokus. AF är inte helt oviktigt för en sportkamera...

T.ex. att blixtsystemet i D2H/D2Hs rockar brallan av Canons motsvarighet

T.ex. att användarvänligheten och ergonomin är som natt och dag jämfört med Canons motsvarighet

T.ex. att bildbufferten är 40 RAW mot canons 20 RAW

.
.
.

Detta är fördelar som JAG ser med D2H/D2Hs jämfört med Canons motsvarighet, men självklart håller inte alla med, och det är väl tur det.:) Jag har full förståelse och respekt för de som tycker annorlunda, men det här är mina erfarenheter och åsikter.:)

Slut i denna diskussion för min del.

Hade bra!

/Martin

defiant skrev:
vilka fördelar är det med Nikons hus??

Nikon D2/F6-husen är modernare än Canons Eos3/1V/1D-husen som är från 1998 i grunden. Jag gissar på en ny generation hus 2006 med ny sökare, ny af-system, nytt mätsystem och ny batterilösning samt större monitor. Hoppas också på mer genomtänkt meny-lösning

froderberg skrev:
Nikon D2/F6-husen är modernare än Canons Eos3/1V/1D-husen som är från 1998 i grunden. Jag gissar på en ny generation hus 2006 med ny sökare, ny af-system, nytt mätsystem och ny batterilösning samt större monitor. Hoppas också på mer genomtänkt meny-lösning

hmm jo meny systemet kan ju göras bättre.... fast huset känns bra och vant när man haft eos sedan EOS650 kom

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar