defiant
Aktiv medlem
Calle S skrev:
Bättre kamerahus, det vet jag till och med många Canonister som tycker.
vilka fördelar är det med Nikons hus??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle S skrev:
Bättre kamerahus, det vet jag till och med många Canonister som tycker.
Jest skrev:
Varför skulle man vilja ha denna kamera framför en Canon 1D mkII? Skyhögt pris för 4 (!) megapixlar!
Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.
Skönare, snyggare, smartare. Men det är ju väldigt subjektivt, och jag vill inte dra igång en vs-diskussion.defiant skrev:
Jest skrev:
Varför skulle man vilja ha denna kamera framför en Canon 1D mkII? Skyhögt pris för 4 (!) megapixlar!
Kom inte och förklara att antalet pixlar inte är allt, utan berätta istället för mig vilka fördelar denna kamera har mot Canons motsvarighet.
defiant skrev:
Piscovery skrev:
D2Hs, jag undrar vad s står för. Kanske s=sexy. Vad tror ni?
Calle S skrev:
jag vill inte dra igång en vs-diskussion.
froderberg skrev:
Nikon D2/F6-husen är modernare än Canons Eos3/1V/1D-husen som är från 1998 i grunden. Jag gissar på en ny generation hus 2006 med ny sökare, ny af-system, nytt mätsystem och ny batterilösning samt större monitor. Hoppas också på mer genomtänkt meny-lösning
defiant skrev:
hmm jo meny systemet kan ju göras bättre.... fast huset känns bra och vant när man haft eos sedan EOS650 kom
froderberg skrev:
Man kan nog banta bort en centimeter på höjden och 200 gram utan att folk känner sig vilsna