Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D200 tävling!

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Jag fick titta på F7. Nikon vill ju ligga i framkant på den analoga sidan. Till den kommer en kombinerad fickframkallningsdosa och skanner.

Nikon har förbättrat filmplanhållningen med vacumplatta så att skärpan motsvarar 24 megapixel med iso 100. Med iso 400 sjunker upplösningen till motsvarande 16 MP. Men man måste ladda med den nya filmen Nippochrome.

När de sju samurajerna kommer så pekar jag på Christer och skvallrar att han började. Sen påpekar jag att jag inte skrivit på något.. :)

Var inte detta Canons pressrelease från Photokina?
Du luras och har skrivit dit Nikon i stället - eller hur? Skäms på dig
mikael
 
froderberg skrev:
Fina färger. Velvia? :) Du kanske skulle ta det är motivet med lite olika färginställningar...

Nej- men med kameran d2x som enligt en viss tidning och person uppvisar brus från 800iso som är besvärande och fult. Mikael

Eftersom den andra bilden visar sökning- så fann dessa två varandra.
Godnatt från Lund

23Mpix och under 15000:- är mitt bud

Mikael
 

Bilagor

  • barn04.jpg
    barn04.jpg
    27.2 KB · Visningar: 431
/^(D|i)[1-3][0]*([xhs]|FF)?$/

annars är det ju inte så svårt i gruden även om jag alltid blir lite osäker på "noll eller flera" och repetionstecken. MEN i princip:

D eller i
1, 2 eller 3
en? eller fler nollor
xhs eller FF (valfritt?)
 
Nästan rätt.

Min tolkning:

D eller i
1, 2 eller 3
ingen eller flera nollor
ingen eller en av ( "x", "h", "s" eller "FF" )

Dvs
D200 eller D200x eller D3 eller D3FF skulle alla kunna funka

[edit: stavning]

SH-101 skrev:
/^(D|i)[1-3][0]*([xhs]|FF)?$/

annars är det ju inte så svårt i gruden även om jag alltid blir lite osäker på "noll eller flera" och repetionstecken. MEN i princip:

D eller i
1, 2 eller 3
en? eller fler nollor
xhs eller FF (valfritt?)
 
Den heter i300000FF. För det har min kameraförsäjares hemliga kontakt på ICA som känner en vars mammas brylling jobbar på Nikon sagt. Typ.
Jag ska i alla fall gå på Nikons grej, så sen vet jag :)
 
Det måste bli ett stort hus eller små bokstäver...

Japp, det är fullt möjligt att den kommer att heta D3000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000x

Är det inte dags för lite nya coolpixar snart? Med FF-sensor kanske?
 
Hej,

Det är ingen som tror på en F6x, alt D3 (utan X), det vill säga en digital fullformatskamera byggd på F6:an? Kanske rent av ett digitalt bakstycke som löst tillbehör till analoga F6:eek:r så samma sätt som Leica R? Ryckten om en sådan fanns inför OS i Aten 2004.

/Anders
 
Japp, det är fullt möjligt att den kommer att heta D1



Ehm, varför döpa en ny kamera till en med samma namn som en gammal?

D1 mk2 kanske ;) för att förvirra oss Canonister
 
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahaahhahaahahhaaha.
Ah förlåt
 
macrobild skrev:
Jag har idag fått den nya kameran för test från Nikon. Namnet är DX3 inte 200D och med en fujisensor på 23Mpix sensor med dynamiskt omfång på 16 steg och iso 50-8600 .
Fördelen med denna kamera är attt jag kan välja mellan olika objektiv, allt från Hasselblads Fujinon till storformatsobjektiv med den medföljande adaptern.
Sökaren påminner om Mamyias 22mpix kamera. Förutom all information kan histogram i alla kanaler ses direkt i sökaren innan bilden är tagen . Vitbalansering sker genom ett knapptryck eller med röstkommando. Röstkommando kan programmeras in för all annan åtkomst.
Sensorn ställer in sina microlinser efter vilken optik jag använder, därmed ingen besvärande vinjettering eller skärpebortall ens med extremt vidvinkliga objektiv.Borttagning av damm från sensorn sker med ett vibrerande pizoelement a la Olympus vilket tar ca 2 sek.
Upp till en sekunds exponering kan ske utan skakningsoskärpa med exv 400 mm/2.8 handhållet genom den multiinbyggda stabiliseringen i hus och objektiv.
Oskarpa bilder räknas fram med genom en ny inbyggd omvänd allgoritm som bygger på gaussiskoskärpa. Allt oskarpt blir därmed skarpt.

Nyhet är att Aimpoint kikarsikte är inbyggd i kameran , Aimpoint hjälper till med inriktning av zoomlinser /långa telen i kniviga situationer och dunkla förhållanden som nattfotografering. I high läge kan 120 nef bilder tas med 17 bilder i sekunden eller 1144 jpg i high läge.
Nikon ger ett års garanterad bildtagning på en bateriladdning.

Den inbyggda Ftp uppkopplingen medger 100Mbit bildöverföring på3G nätet till bildredaktioner WORLD Wide.
Pris för kameran är 14500:- inkl moms och medföljande kit optik är 8-135 och 135-2600 mm
Båda med ljusstyrka 1,4. De nya glassorterna borgar för minimala brytningsfel och medger enkel och liten objektivkonstruktion. Vikt totalt 535 gram eller som ett Bregottpacket. Kameran kan väljas i olika luktdofter, min luktar lakrits.

Mikael

*Asgarv*
Änligen fick man en bra start på dagen!! Tack!!
 
En vild gissning bara men jag tror det blir ytterligare en digital systemkamera. En till dylik som precis som de andra medger att en hel del gott folk sitter och granskar pixlar, grunnar över brus, gnäller över att skärpan inte medger att man kan räkna barren på tallar som står ur fokus 4 kilometer bort o.s.v.
Vidare kommer den att användas för att fotografera solnedgångar, sommarstugor (i stark sol), hundar, barn och katter.
Den kommer att föranleda mängder av undringar över bästa minneskort och diskussioner om bästa bildförvaring (CD? DVD? HD?).
Om drygt ett halvår är den helt ointressant för då är efterföljaren på väg.
Bra bilder? Jovisst finns den möjligheten, absolut - om nu det till äventyrs finns någon köpare som är intresserad av sån't?? Gäsp.....
Us
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.