Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D1X vs. Nikon D2h

Produkter
(logga in för att koppla)
Oj, här fick man lite blandade svar, men det är bara kul.

Men om jag har förstått saker rätt, rätta mig gärna.

D80 bygger på D200 (nästan samma kamera) förutom att D200 är snabbare?
D70 har snabbheten som D200 men inte samma hus?!
(i stora drag, ej teknik mässigt):-

Nja. D200 och D80 delar sensor men där slutar likheterna. D200 var startskottet på Nikons oerhört lyckade satsning på "proffskänsla" i DX. Den delar i princip hus med D300.

D80 är mycket mer av en D90. Nu har jag inte plåtat med D80 men väl mycket med D90/D200D300/D2 och det är stor skillnad mellan husen när det börjar gå undan. Tex så har AF i D90 mycket svårt att hänga med de "finare" husen när jag plåtade motocross. Tror knappast att D80 är bättre än D90 i detta fallet. Om det sedan är viktigt är en helt annan sak. Det vet bara du.

D70 är INTE på något sätt snabbare än D200. Långsammare i allt......Om än fortfarande en bra kamera. Tror att din D40X är totalt sett en bättre kamera på alla sätt än D70...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.