Annons

Nikon D1X som sport- och naturkamera

Produkter
(logga in för att koppla)
Att jag dessutom kan använda äldre MF-objektiv med bibehållen ljusmätning är inte heller dumt...det finns ju en hel uppsjö på marknaden

Hmmm. 3fps är väl inget att komma med när det gäller sportfotografering ?

Jag skulle sparat till en begagnad D2H om jag vore du, det är en mycket bättre kamera helt enkelt, dom där bestarna var pro igår men definitift inte idag, D2H har fortfarande lite pro prestanda.

/kent

Zoso skrev:
Hmmm. 3fps är väl inget att komma med när det gäller sportfotografering ?

Jag skulle sparat till en begagnad D2H om jag vore du, det är en mycket bättre kamera helt enkelt, dom där bestarna var pro igår och definitift inte idag.

/kent

det genomsnittliga beg-priset på D2h ligger på runt det dubbla han betalar för D1x.

En kamera ska tillfredställa fotografens behov oavsett när den var 'pro'.

In the end it all comes down to ones needs.

harryett skrev:
det genomsnittliga beg-priset på D2h ligger på runt det dubbla han betalar för D1x.

En kamera ska tillfredställa fotografens behov oavsett när den var 'pro'.

In the end it all comes down to ones needs.

Jo men visst, men med endast 3fps lär han inte bli nöjd vid sportfoto i allafall.

/kent

Zoso skrev:
Jo men visst, men med endast 3fps lär han inte bli nöjd vid sportfoto i allafall.

/kent

varför tror du det? jag plåtar sjukt mycket actionsport och har sällan behov av mer än 3bps men vist ser jag fördelen med 8bps. Nöjd kan han bli ändå.

harryett skrev:
varför tror du det? jag plåtar sjukt mycket actionsport och har sällan behov av mer än 3bps men vist ser jag fördelen med 8bps. Nöjd kan han bli ändå.

Jag skulle se det som en stor begränsning helt enkelt, men då har jag använt en 8bps kamera, chansen att få "just den där bilden" är så mycket större.

/kent

Martin, vad kom det sig att du sålde din d2H?
Var det brusegenskaperna?
I så fall är det nog en D1H du skall ha, knappast en D1X.

Har fotat en del sport med D1x. Måste säga att den stora fördelen är den snabba AFen. Enormt mycket bättre än D70, mycket snabbare än D200 också för delen.

Den skrivet inte till minneskort speciellt snabbt, inte ens med ett snabbt kort kan den matcha min D200.

Den synkar dock med blixt upp till 1/500 och det är obetalbart om man fotograferar snabba sporter med blixt, nu är det ju inte så många som gör det...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar