Annons

Nikon Coolpix

Produkter
(logga in för att koppla)

sundsten

Medlem
Har någon här erfarenheter av Coolpix 885. Undrar bara, eftersom jag funderar på att slå till på en sån. =)
 
Finns redan ett antal trådar om just den kameran.
Jag har en sådan, och är mycket nöjd. Tveksamt om det finns en bättre kamera för samma pris.
 
Jag vet, hittade kameran på cyberphoto.se där dom säljer den för 3000 kr, billigt med tanke vad man får anser jag.
 
Hej
Har testat coolpix 885 under några dagar i slutet på maj. Känns väl prisvärd (3000 hos cyberphoto). Jämförde mycket med min gamla olympus c2100 och föredrar den klart framför nikon kameran. Men 885:an är säkert prisvärd för det. Har inte testat nåt annant jämförbart. Det jag dock tyckte var ordentligt irriterande på nikon kameran var att den var väldans seg i vissa lägen. Bla har så var det en mkt irriterande fördröjning mellan avtryck tills det att bilden togs då man kör med lcd skärm på och med lite större minne. Har diskuterat det i en annan tråd här på fs. Har lagt upp några testbilder på
www.ljungstedt.nu/dscn0010.jpg
www.ljungstedt.nu/dscn0015.jpg
www.ljungstedt.nu/dscn0030.jpg
www.ljungstedt.nu/dscn0072.jpg
www.ljungstedt.nu/dscn0090.jpg
www.ljungstedt.nu/dscn0092.jpg
Det är bästa jpg + största storlek.
Halvtrista motiv och inställningar är auto på allt.
/Stefan
 
Jag tror jag kommer slå till på den här kameran, eller har någon hittat en bättre kamera för samma pris?
 
Jag valde att köpa Canons Powershot A70 som har samma upplösning som 885:an. Den har såvitt jag har läst fler inställningsmöjligheter och är enligt mig snyggare. Det finns dock ingen möjlighet att spara i TIFF-format. Jag beställde min (har inte fått den än) från technikdirekt.de, med porto gick den på 3 300kr. På fredag ska de få in den, så om du beställer den innan dess borde du också få den nästa vecka.
 
Nikon coolpix 885

Är väll utgången från marknaden för länge sedan är det inte bara ett gamalt restlager som Cyberphoto säljer ut.

Det finns väll bra mycke bättre att få för dom pengarna!!!!

Jag köpte en Canon A70 på Alfadigi.com och är väldigt nöjd över den, dom har ju i regel bra priser, och den är mycke nyare i teknik än Nikon 885 så det borde vara ett bättre val
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.