Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Coolpix 8800 vem säljer batteriet EN-EL7???

Produkter
(logga in för att koppla)

Beppe6

Aktiv medlem
Köpte en begagnad Nikon Coolpix 8800 i sommras en bra kamera rejäl å tung å gedigen:O)
Och kostade hela 10995kr ny 2005!!! Men det var då det...
Till saken har problem få tag i det laddningsbara batteriet EN-EL7 köpte av Kjell&Co men båda batterierna i följd var felande tog ej emot ström!
De var tillverkade 2008 stog på dom så kan ju bero på lager och ålder osv.
Nån som har tips? De original batterierna Nikon jag har nu laddas tyvär ur fort men är ju från 2005 och vet min kamera mest legat stilla i sitt liv grejer mår bra användas.
Mvh:Bengt
 
Tack för info.

Tack för info de 3 Svenska företag du nämnde har det som "beställningsvara eller tillfälligt slut" , men ska kolla upp med dom närmare.
Amazon tycks vara nåt Amerikanskt företag? Hur gör man då när man har Svenskt Mastercard omräknas valutan automatiskt från Svenska kr till Dollar???
Mvh:Bengt
 

Ja de få som fanns på E Bay kostade från 799-999kr typ i Svensk valuta gav 900kr för hela kamerakittet kanske ägaren visste batterierna var dyra och svåra få tag i....Nikon själva har inga batterier sälja. De 2 jag köpte hos Kjell&Co tog ju inte emot ström tycks vara en färskvara batterier att de tar skada ligga? Mvh:Bengt

Ps! Detta med E-Bay, Amazon mfl utländska sidor kan man betala med sitt mastercard trots annan valuta????? Vet inte HUR folk gör när de handlar i annan valuta.
 
Tack för info de 3 Svenska företag du nämnde har det som "beställningsvara eller tillfälligt slut" , men ska kolla upp med dom närmare.
Amazon tycks vara nåt Amerikanskt företag? Hur gör man då när man har Svenskt Mastercard omräknas valutan automatiskt från Svenska kr till Dollar???
Mvh:Bengt

När jag handlat med kort i Amerika så har det fungerat utan problem, debitering i dollar och omräknat till SEK när jag fått räkningen från kort-företaget

//Jan
 
Dollar?

När jag handlat med kort i Amerika så har det fungerat utan problem, debitering i dollar och omräknat till SEK när jag fått räkningen från kort-företaget

//Jan

Så rent tekniskt är det bara uppge kortnr på sitt mastercard så tar de vad de ska ha omräknat? Men vad står en dollar eller pund i måste man ju även veta då....
Just i Sverige tycks detta batteri vara svårt få tag i konstigt nog kan nog löna sig köpa kameror med vanliga AA batterier i....

Men har beställt ett nu via ett tyskt bolag för 300kr inklusive frakt
http://www.digitalkameratillbehör.se/nikon/nikon-coolpix-8800/batteri-foer-nikon-coolpix-8800.php

Men nu när jag går in på deras sida är batteriet även där rödmärkt plötsligen....Och de har ej besvarat mail men fått sina pengar 19/9....Och då stog det att det fanns....
 
Hittade ett företag i Nederländerna där batteriet, enligt sidan, finns i lager.
Det kostar Euro 69:95. Om man köpter två stycken så kostar de Euro 53:96 per styck.

http://www.batteryking.nl/products/...el/nikon-en-el7-origineel.html?keyword=EN-EL7

Försändelse till europeiskt land kostar (som "priority") Euro 7:95 och tar 2-6 dagar. ("Priority levering € 7,95 (verzendduur +- 2-6 dagen)")

OBSERVERA att jag inte alls känner till företaget, eller går i god för det, jag hittade det just nu för att försöka hjälpa till.
 
Amazon?


NÅN som handlat på amazon.com??? Är det lätt och säkert??? Såg de hade Originalbatteri för
$59.99 tror det var gratis frakt fattade dåligt....Borde altså kosta runt 500-600kr? Och det är ju ej dyrt om det är ett Nikon original batteri...En dollar borde ligga i 7-8kr???
Men otryggt uppge sitt kontokort till ett okänt för mig Amerikanskt jätteföretag....
 
Tack men förstår ej Tyska....

Hittade ett företag i Nederländerna där batteriet, enligt sidan, finns i lager.
Det kostar Euro 69:95. Om man köpter två stycken så kostar de Euro 53:96 per styck.

http://www.batteryking.nl/products/...el/nikon-en-el7-origineel.html?keyword=EN-EL7

Försändelse till europeiskt land kostar (som "priority") Euro 7:95 och tar 2-6 dagar. ("Priority levering € 7,95 (verzendduur +- 2-6 dagen)")

OBSERVERA att jag inte alls känner till företaget, eller går i god för det, jag hittade det just nu för att försöka hjälpa till.

TACK men förstår inte språket på sidan....69:95 EURO tillkom frakt då? Och gick det beställa som Svensk? Hade behövt en översättare....Runt 700kr om det är ett originalbatteri och BRA kan ju vara värt tänka på...Men krångligt handla med främmande språk och man vet ju inte heller om man får varan osv. och hur en suport ska kunna ske om man inte kan deras språk....Knepigt detta!!! Amazon verkade billigare men vet ju ingen som handlat där heller...Mvh:Bengt
 
NÅN som handlat på amazon.com??? Är det lätt och säkert??? Såg de hade Originalbatteri för
$59.99 tror det var gratis frakt fattade dåligt....Borde altså kosta runt 500-600kr? Och det är ju ej dyrt om det är ett Nikon original batteri...En dollar borde ligga i 7-8kr???
Men otryggt uppge sitt kontokort till ett okänt för mig Amerikanskt jätteföretag....

Betala aldrig med kontokort, om du använder betalkort i stället så har du möjlighet att bestrida betalning om något går snett.

//Jan
 
Behöver även jag ett!

Jag köpte ett av batteriexperten, tror jag den firman hette.
Det jag fick var "svullet" gick ner i kameran men fastnade där, dessutom tog det inte emot laddning. Sände tillbaka, fick ett nytt, lika dant :-(

Köper du från den holländska firman som nämdes i ett inlägg, så kan jag köpa det ena av dig.

/ Mats G

Ps. om man inte har bråttom är den gamla 8800 trevlig.
 
Same problem!

Jag köpte ett av batteriexperten, tror jag den firman hette.
Det jag fick var "svullet" gick ner i kameran men fastnade där, dessutom tog det inte emot laddning. Sände tillbaka, fick ett nytt, lika dant :-(

Köper du från den holländska firman som nämdes i ett inlägg, så kan jag köpa det ena av dig.

/ Mats G

Ps. om man inte har bråttom är den gamla 8800 trevlig.

Intressant vetskap. Jo råkade ut för samma sak jag hos Kjell&Co det första var svullet fastnade och tog ej ström reklamerade det, fick ett nytt passade bättre men även det tar ej emot ström stog 2008 på det sista. Kjell&Co hade fler liggandes på lager men pga. de krånglat tagit bort dom ur sitt sortiment nu. Kunde gå "chockladda" med en starkare laddare och mätas upp sedan ska förbi butiken när jag får tid.
Kan ju inte Holländska....Har fått tips man ej ska betala med kontokort i förväg utomlands framförallt utanför EU sedan USA tar höga frakter och kan förekomma tullavgifter sen är det inte säkert dessa utlandsfirmor levererar till Nordiska länder mm....En djungel av paragrafer, och kan bli krångligt med suport.
Inväntar batteriet jag beställde 19/9 från
http://www.digitalkameratillbehör.se/nikon/nikon-coolpix-8800/batteri-foer-nikon-coolpix-8800.php

Men de har ju rödmärkt sitt batteri nu som de andra....Att det är slut eller ska beställas brukar det betyda.
6 år gammal NIKON borde inte vara såna besvär skaffa batteri till!!!!????
-Bengt
 
http://www.batteri-butik.se/batteries.php/NIKON/Coolpix_8800/3.html

Fann denna sida nu de hade ett EN-EL7 för 180kr +frakt!!!
Beställde ett direkt så nu har jag 2 olika invänta ett från denna sida batteri-butik + det tyska företaget http://www.digitalkameratillbehör.se/nikon/nikon-coolpix-8800/batteri-foer-nikon-coolpix-8800.php

HOPPAS få båda batterierna och de funkar....!!!!

Verkar vara ett spännande företag. Dom tillverkar tydligen batterierna själv.
Önskar dig lycka till så att du äntligen kan börja använda kameran.
 
Nope!!!

Verkar vara ett spännande företag. Dom tillverkar tydligen batterierna själv.
Önskar dig lycka till så att du äntligen kan börja använda kameran.

www.batteri-butik.se som sålde för 180kr hade inte heller de sände pengarna åter, så bara det tyska företaget som ej svarar på mail kvar nu...Har ju betalat 19/9 men de svarar ej.

Har fler sökningar och förfrågningar ute så hör av mig....Men verkar mörkt detta???
 
Dollar....


Får svar överallt EN-EL7 är slutsålda och ej beställningsbara har kvar en firma uppe i Umeå jag ej vågar nämna vid namn om de kan skaka fram ett fungerande vill jag ha första tjing....
De 2 länkarna som nämns nu är båda i dollar....Vad kostar frakten då? Finns tullavgifter? Och så många som uppger de HAR batteriet men ljuger har ej ändrat i sina hemsidor:O(
Och så beställer man nåt som inte finns....Och förskottsbetala till USA....Nån som köpt smidigt å lätt i dollar??? Mvh: Bengt som snart ger upp rädda min Coolpix 8800....
 
ANNONS