Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon Coolpix 8800 batteriproblem?? (Var köpa EN-EL7)

Produkter
(logga in för att koppla)

Beppe6

Aktiv medlem
Köpte en begagnad Nikon Coolpix 8800 i sommras den var knappt använd men kameran är från 2005 följde med 2 stycken laddningsbara originalbatterier EN-EL7 heter dom men de laddas tyvär ut fort.
Så har börjat jaga extra batterier för vill ju ha kvar min kamera.
Men EN-EL7 batterier tycks ej tillverkas nya längre???
Fick tag på hos Kjell och Co men det gick ej ladda, fick ett nytt gick inte ladda det heller kan bero på de var gamla sa Kjell och Co suport stog år 2008 på det senaste batteriet jag köpte.
Testade nu beställa ett ersättningsbatteri till EN-EL7 hos ett tyskt bolag hoppas det kommer och funkar...
Borde kanske ha köpt en kamera med vanliga AA batterier men ville ha en rejäl och tung Nikon...
Förra ägaren gav hela 10995 kr + väska och extra batteri....Jag gav 900kr för rubbet men tiderna förändras ju. 8MP och 10ggr zoom tyckte jag räckte.

Tacksam för svar vart man kan köpa bra och billiga EN-EL7 batterier.

Mvh:Bengt
 
Köpte en begagnad Nikon Coolpix 8800 i sommras den var knappt använd men kameran är från 2005 följde med 2 stycken laddningsbara originalbatterier EN-EL7 heter dom men de laddas tyvär ut fort.
Så har börjat jaga extra batterier för vill ju ha kvar min kamera.
Men EN-EL7 batterier tycks ej tillverkas nya längre???
Fick tag på hos Kjell och Co men det gick ej ladda, fick ett nytt gick inte ladda det heller kan bero på de var gamla sa Kjell och Co suport stog år 2008 på det senaste batteriet jag köpte.
Testade nu beställa ett ersättningsbatteri till EN-EL7 hos ett tyskt bolag hoppas det kommer och funkar...
Borde kanske ha köpt en kamera med vanliga AA batterier men ville ha en rejäl och tung Nikon...
Förra ägaren gav hela 10995 kr + väska och extra batteri....Jag gav 900kr för rubbet men tiderna förändras ju. 8MP och 10ggr zoom tyckte jag räckte.

Tacksam för svar vart man kan köpa bra och billiga EN-EL7 batterier.

Mvh:Bengt



Vet inte om du har löst det men här finns det iaf.
http://www.mytrendyphone.se/shop/nikon-batteri-en-el7-4276p.html
 
EN-EL7 - batterier eller batterigrepp???

Hej alla coolpix 8800/8400-vänner! Jag ser inga svårigheter att få tag i batterier till kamerorna. Om man söker på EN-EL7 i google presenterar sig ett antal goda och dåliga leverantörer. Det är ju alltid lite knepigt att bedöma vad som är OK - men "battery grip coolpix 8800" är ju också ett bra sökbegrepp. Batterigreppen som fanns som tillbehör till CP 8800 resp 8400 fanns till fyndpris för några år sedan och verkar inte vara borta från marknaden än
 
ANNONS