Annons

Nikon Coolpix 5900 7900 7600???

Produkter
(logga in för att koppla)

Angelika_N

Medlem
Har planer på att köpa mig en ny häftig "lagom svår" digitalkamera. Har kollat på Nikons...
Har både tittat på 5900, 7900 och 7600. Nån som har lite erfarenhet från dem? Vilken är egentligen bäst om man som jag är amatörfotograf och gillar o ta bilder på lite allt möjligt. Även ha möjlighet att "leka" lite med kameran... Vad skiljer dem emellan förutom megapixlarna? På all produktionfo man hittar på deras hemsidor osv verkar det vara nästan identiska kameror...?

Tacksam för svar!

//Angelika

Du kanske skulle kolla på Nikons nya D50 med det nya kit-objektivet. Enligt Pricerunner ligger den på 7710 + att du behöver ett minnes kort för en femhundring till.

Då har du ju så att du både kan ta bilder på det mesta samt även leka lite. Samtidigt har du en kamera att växa med då du känner att du vill utvecklas mer.

Har tyvärr ingen hjälp att ge angående dina upprabblade kompaktisar, det känns mest som en smakfråga.

5900/7900

Bortsett från pixelantalet, tror jag att det bara är skillnad i videofunktionen. Om jag inte minns fel så tar 7900 fler bilder per sekund än vad 5900 gör.

Till Henri: Jag såg den andra forumkategorin när jag redan startat i den första. Trodde man kunde ta bort inlägg, men det gick inte.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar