Annons

Nikon Capture, vars?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ades

Aktiv medlem
Följer Nikon Capture med om man köper en kamera?

Köpte en D50 här förra året men jag kommer inte ihåg om Nikon Capture följde med. Har inte tänkt på det förrens nu.
 
Capture följer inte med kameran, det köps separat. Finns hos försäljare som säljer Nikons kameror.
 
Vilket är ett rent hån att det bara följer med en trial version, speciellt om man köper en D200 eller en D2x. Men även om man köper en D50 eller D70.

Fy skam, Nikon!!!
Men idag är det ju fredag och fotbolls-vm börjar så nu kan man knappt bli upprörd =)
 
Tror inte det följde med en prövoversion för mig. Men det gick fort att tanka hem på nätet.
 
Lionheart skrev:
Vilket är ett rent hån att det bara följer med en trial version, speciellt om man köper en D200 eller en D2x. Men även om man köper en D50 eller D70.
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!
 
Calle S skrev:
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!

Har du provat att ladda ner testverisionen av Capture 4.4 och sedan använda den produktnyckel som de har till Capture 3? Jag vet inte om det fungerar men kan vara värt ett försök.
Hans
 
Hans William skrev:
Har du provat att ladda ner testverisionen av Capture 4.4 och sedan använda den produktnyckel som de har till Capture 3? Jag vet inte om det fungerar men kan vara värt ett försök.
Hans
Funkar inte. Vill jag ha senare verioner är det helt nytt som gäller.
 
finns lyckligtvis crack. till senaste versionen av Capture.

Jag lackade också ur när jag sent upptäckte att inget capture meföljde till min Begagnade D1 som jag köpte.
Dock använder jag aldrig capture, får bli photoshop.
 
Calle S skrev:
Jag köpte Capture 3 när jag köpte min D100 för fyra år sedan. Skaffar jag en D200 idag och vill öppna NEF-filerna från den räcker det inte med att uppdatera mitt Capture, jag måste köpa ett helt nytt program. Nikon tycker att jag ska betala för programmet två gånger....!

Det är ju verkligen helt sjukt. Har du pratat med Nikon Support och frågat dom hur du ska göra? Förstår inte riktigt hur Nikon kan snåla in på detta, men visserligen, Nikon tror att Capture är tillräckligt bra för att säljas som ett separat program. Det tycker inte jag det är iallafall. Kanske när Capture NX kommer men alla andra versioner innan dess borde vara gratis när man köper en kamera för 10-40 000 kr.
 
Lionheart skrev:
Det är ju verkligen helt sjukt. Har du pratat med Nikon Support och frågat dom hur du ska göra?
Nä. Jag skippar Capture i vilket fall.

men alla andra versioner innan dess borde vara gratis när man köper en kamera för 10-40 000 kr.
Fast gratis blir det aldrig. Skulle det följa med när du köper kameran skulle det vara inbakat i priset i stället.
 
Man måste ha Capture om man vill lägga in egna kurvor. Eller finns det något annat sätt att göra det...?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.