Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon AF 85/3,5G DXVR AF-S Micro Nikkor nån butik som har?

Produkter
(logga in för att koppla)

scrapparlotta

Aktiv medlem
Är ute efter detta objektiv Nikon AF 85/3,5G DXVR AF-S Micro Nikkor men skulle vilja åka till nån butik och titta och känna på det. Är det någon butik i närheten av Borås/kinna som har??

du kan ju titta på Prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=505258 så får du ett hum om var det finns, + att MM har det (men jag vet inte om de har något ex inne). Kanske måste du ta dig till Göteborg? Scandinavien Photo ska ha inne

Ok, Scandinavien photo....ligger det mitt i smeten i göteborg eller var? Jag är riktigt kass på att köra och hitta i göteborg. Annars är det ju inte så långt dit utan att jag skulle kunna åka dit...

Nä Scandinavien Photo ligger stilla och fint vid Mölndalsån (en pararellväg) mellan motorvägen och "Mölndalsvägen" (den kan heta något annat) se på SP hemsida. Andra ställen i Göteborg du kan titta på är MM i Högsbo o Bäckebol, Expert foto på Götaplatsen samt. Japanfoto som ligger inne i smeten :)

Jag har ett 85/3.5 (men även Nikkor 60/2.8) och Sigma 150. Tycker 85/3.5 och 60/2.8 är likvärdiga bildmässigt men 85'ans längre arbetsavstånd är bra, eftersom det är ett DX objektiv så ser det inte så maffigt ut, men ger bra bilder. AF på Nikon objektiv är betydligt bättre än tex mitt Sigma så det kan vara värt att ta Nikkor, sedan om du väljer 60, 85 eller 100 är en smaksak och pris, tror knappast att du ser det på bilderna

Senast ändrad:
Nä Scandinavien Photo ligger stilla och fint vid Mölndalsån (en pararellväg) mellan motorvägen och "Mölndalsvägen" (den kan heta något annat) se på SP hemsida. Andra ställen i Göteborg du kan titta på är MM i Högsbo o Bäckebol, Expert foto på Götaplatsen samt. Japanfoto som ligger inne i smeten :)

Jag har ett 85/3.5 (men även Nikkor 60/2.8) och Sigma 150. Tycker 85/3.5 och 60/2.8 är likvärdiga bildmässigt men 85'ans längre arbetsavstånd är bra, eftersom det är ett DX objektiv så ser det inte så maffigt ut, men ger bra bilder. AF på Nikon objektiv är betydligt bättre än tex mitt Sigma så det kan vara värt att ta Nikkor, sedan om du väljer 60, 85 eller 100 är en smaksak och pris, tror knappast att du ser det på bilderna

Tusen tack för dina svar. Mölndal....borde jag väl hitta dit. Tack igen!!

Ett tips, köp det begagnade via nätet

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=703979624

sätt att du vill hämta det i Mölndal, det skickas då dit du behöver inte betala någon frakt. Du kan testa det i affären och jag tror att du kan backa om du anser att du inte vil ha det.

De har 6 mån garanti på begangnat på SP, så det är säkert köp, jag har köpt både begagnade objektiv och kamerahus där

Ta med din kamera och kontrollera att den på största öppningen sätter skärpan så bra som möjligt (använd en fokuspunkt) kör med högre ISO så att du använder kort tid för att utesluta rörelseoskärpa när du testar. Testa också att slirkopplingen mellan AF och manuell fungerar som den ska

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar