Annons

Nikon AF 300mm f/4D

Produkter
(logga in för att koppla)

cutie pie

Medlem
Nikon AF 300mm f/4D ED-IF AF-S

Funkar detta att fota actionbilder med? Eller är det bättre att köpa nåt lite ljusstarkare? Vad jag har hört ska detta ge riktigt fina bilder och skärpa,, men kanske blir lite väl mörkt?

Söker något som ger skarpa bilder, även i rörelse, tex om man fotar hundar. Hade nästan bestämmt mig för ett annat, men blev lite nyfiken på detta.

mvh
 
Det beror väl på i vilka miljöer du tänkt använda det. Utomhus vid bra ljus lär det räcka, värre blir det väl vid gryning/skymning.
 
Nikons 300 f/4 är riktigt bra och dessutom med
snabb af-s. Är det liiiite dåligt ljus kan man
väl skruva upp iso några snäpp. Samtidigt kan
jag föreställa mig att det blir lite oflexibelt
med en fast glugg om du ska fota hundar som far
hit och dit.

Själv skulla jag föredra en zoom 70-200 f/2,8. Antingen Sigmas variant, eller om man känner
sig upplagd för att spendera: Nikons 70-200 med
VR. Har den själv - ett underbart objektiv.
Finns då och då beg. till ok pris.

/Roger
 
Tack för era svar!

Har hittat ett Nikon 70-200 mm f/2.8D G-AFS VR för 13 000,,(begagnat) Ska kolla upp detta objektiv. Men kan det vara något att sattsa på?:)
 
Nikons 70-200VR är utan tvekan ett mycket trevligt objektiv att fotografera med, så jag skulle absolut satsa på ett sådant om räckvidden passar.
 
Kan bara instämma, har ett sådant och använt det till en del hundfotografering. Motorn är så snabb att det är sällan problem att använda följande fokus med riktigt bra resultat, och skärpan är super.

Har man degen är det lätt värt det.

/M
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.