Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon AF 300f/4 ED

Produkter
(logga in för att koppla)

wedder

Aktiv medlem
Hej.
Jag undrar vad ni tycker att man ska betala för ett Nikon AF 300f/4 ED begagnat.Och vad tycker ni att det är för kvalitet på detta objektiv,optiskt & mekaniskt

Mvh Hans

Hej Robert.
Jag var själv in och tittade på objektivet i dag så jag skulle nog säga A-Skick.Det såg helt nytt ut.Det såg ut som om det ej har blivit använt många gånger.Det fans inte ett märke eller repa på det.

/Hans

jag skulle säga max 5800 för ett i toppskick, om du får 3 mån garanti..annars mindre.

Det är helt ok optiskt. Autofokusen är lite jagande/och långsam ibland, och låter också en del, vilket kan störa om man plåtar fåglar på nära håll..e man van med AF-S objektiv så kan det nog vara lite påfrestande..

Den nyare AF-S varianten av 300/4 brukar säljas för runt 8000-9000 begagnade har jag sett..den har något snabbare och mycket tystare AF, men sämre stativfäste..

om det e värt dom extra pengarna kan bara du avgöra..

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto