Annons

Nikon 55-200 VR Filter+Motljusskydd?

Produkter
(logga in för att koppla)

Premis

Medlem
Hejsan

Är sugen på att prova Nikon 55-200 VR till min D60 men har ein fundering.

Vad jag förstår så följer det med ett motljusskydd till denna pjäs men då är frågan, går det att använda sig av ett UV filter monterat samtidigt som man har motljusskyddet monterat?

Lite onödigt att springa och köpa ett filter också om jag inte kan använda det samtidigt ..

Tack för ev. svar
 
Ja, motljusskyddet går att montera ändå. Sedan har vi diskussionen om vad du ska ha filtret till, men den debatten kan följas på annat håll på FS.

Per.
 
Filtret skruvas fast i gängorna som sitter på insidan utav objektivet, och motljusskyddet klickar man fast i bajonettfattningen som sitter på utsidan utav objektivet.
 
Tackar för svaren.

Blev en sväng förbi Netonet idag så nu har man lekt lite och det gick fint som ni sa.

Filtret har jag mest som linsskydd, billigare att byta det istället för linsen ..
 
Vissa menar att motljusskyddet i sig är ett fullgott skydd, om det inte är för litet dvs. Så frågan är om du verkligen har nytta av ett filter (Som trots allt sitter i vägen och "stör")

Men det är bara upp till dig och ingen annan att bestämma =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.