ANNONS
Annons

Nikon 55-200 4,5-5,6 Något att ha???

Produkter
(logga in för att koppla)

Ossvik

Medlem
Jag är väldigt nyfiken på om Nikon DX 55-200/4,5-5,6 är ett bra alternativ i den storleks/pris-klassen.
Eller är tex Sigma 55-200/4-5,6 DC ett bättre val. Länkar till tester av nikonobjektivet skulle uppskattas (kanske inte har testats än?).
I alla fall, är det någon som har erfarenheter av dessa?

Stefan

Optiken du nämner förväntas släppas tillsammans med Nikon D50 och senaste budet från Nikon Sverige är att D50:n kommer i början av juli. Så antagligen pågår tester av både D50:n och de nya objektiven just nu för fullt.

Ok, lite tidigt ute... Hoppas att det blir bra i alla fall. Finns ju inte så många alternativ med den brännvidden om det dessutom ska vara smidigt.

Jag är också lite nyfiken på den gluggen. Lagom lång brännvid för mig, verkar dessutom vara bra optik. Säkert lite plastig, men då är den ju smidig att ha med sig.

Ken Rockwell hade en förhanstitt på den. Kommer säkert snart ett riktigt test på den.

Var precis i kontakt med Cyberphoto.
Tydligen har inte Nikon Sverige fått in den ännu, så Cyberphoto hade inte testat den och hade inget leveransdatum.

/Håkan

Såg just en mer högupplöst bild av objektivet, och kunde konstatera att det står 4-5,6 på gluggen och inte som cyberphoto skriver 4,5-5,6!! Verkar fö stämma då lite googlande säger samma sak.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar