Annons

Nikon 4300 vs. 885? Långsam?

Produkter
(logga in för att koppla)

MikaelJohansson

Ny medlem
Hej allihopa!

Jag gillar formen på dessa kameror och jag ska i väg och fota lite skidåkning i vinter.

Så en digitalkamera ska inköpas, frågan är vilken.

Har hört talas om att 885 är seg i fokusen, är det lika på 4300?


Skriv gärna ner någon komentar om mina tankar och kamera förslaget!

tack på förhand /mikael
 
Jag kan inte något om dessa, men CP995

är lååångsam i fokus. Jag har trots detta lyckas med att ta några skidbilder i backen men det har bara blivit en actionbild som jag är nöjd med.

Jag skulle fundera både en och två gånger innan jag valde någon av de som du funderar på med tanke på vad du ska ha den till. "Shutterlag" på 995:an upplever jag dessutom som ganska långt även om fokus redan är inställt.

Sedan så har en jobbarkompis har en CP885 och har nyss ersatt den med en annan kamera pga han tyckte att den var för långsam

Men för bilder utan fart, där du har tid på dig så är det inget större fel med dessa kameror.

--jalle
 
Jag har själv en 4300 och den är alltför långsam för att ta actionbilder med, om man nu inte har förinställt fokus. För då funkar det bra. Trevlig kamera annars.
niklas
 
Varför inte använda kamerans sekvenstagning?
Bara att välja bästa bild.

Har visserligen en 3100, men det funkar ju hyggligt i alla fall.

Vill du fota TIFF med din 4300, måste du in på manuella avdelningen i vilket fall.
 
Tja...

I mitt fall så upplevde jag det som så att...

Fördröjningen från avtryck till första kortet var för långt, då var ofta situationen över.

Startade jag innan så blev det inte heller bra, för långt mellan bilderna...

--jalle

maryland skrev:
Varför inte använda kamerans sekvenstagning?
Bara att välja bästa bild.

Har visserligen en 3100, men det funkar ju hyggligt i alla fall.

Vill du fota TIFF med din 4300, måste du in på manuella avdelningen i vilket fall.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.