Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 300mm + Converter???

Produkter
(logga in för att koppla)

m.bucht

Aktiv medlem
Jag hade tänkt att skaffa ett Nikon AF 300/4,0D If-ED AF-S men först tänkte jag höra med alla här om lite erfarenheter från denna optik?

Jag har även en plan att kombinera optiken med en teleconverter av typen Nikon AF 1,7X TC-17E II

Är det någon som har lite bilder tagna med denna optiken vore jag tacksam om just DU visade dom!

Finns det bilder tagna med den nämnda convertern på är det ett jätte plus :)

Eller är jag helt ute och cyklar om jag satsar på denna optiken och denna convertern så vill jag också ha synpunter på detta!

Du bör kolla upp att AF funkar med en 1,7X
Konvertern gör att du får en ljusstyrka som är sämre än 5,6 vilket är gränsen för att Nikon skall lova fullgod AF.

Men TC14E kommer AF funka.

Jag har pratat med Nikon, så det skall fungera klockrent med AF 1,7X TC-17E II

Vad jag lurar på är hur blir bildkvalitén?

Är det inte någon som har någon bild taget med max tele?

//Mattias

Jag har bara tagit några testbilder (ej tillgänliga här från jobbet) och kan bara konstatera att problemet med dålig stativfot blir än mer påtagligt med TC x 1,7.

Väntar på justering av stativfoten.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto