Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 300/2,8 AF-S på 4/3?

Produkter
(logga in för att koppla)
Gimbal "bättre"? Jag antar att du menar hantering då, för vad det gäller vibrationsdämpning är de hemska. Det finns bra gimbal-huvuden, men då kostar det. Betydligt mer än vad du tydligen gav för objektivet.

Gimbal "bättre"? Jag antar att du menar hantering då, för vad det gäller vibrationsdämpning är de hemska. Det finns bra gimbal-huvuden, men då kostar det. Betydligt mer än vad du tydligen gav för objektivet.

Sant. Jag menade flrstås inte ur stabilitetssynpunkt utan hanteringssynpunkt. En gimball är inte bättre än ett stadigt huvud men jag menade att det är bättre än handhållet. Att använda en kulled för att bara ge avlastningsstöd är inte lika smidigt som en gimball. Även ett klent tilthuvud på enbensstativ har givit mig ca 3 steg bättre stabilitet än handhållet med fullformat och 70-200 vid 200mm.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar