Annons

Nikon är PC

Produkter
(logga in för att koppla)
Är inte både mac och PC PC?

Nåväl, en kille jag var bekant med för ett tag sen sa att det är bättre att köra i 70, men jag är skeptisk.
 
JÄKLAR!

Vad ska jag byta bort?

Mina Macar eller Nikongrejjerna..

Jag anser at Nikon är för seriösa fotografer och Canon hör till Bratzen och stekarna i baren. En Mac köper man om man vill arbeta ostört, medans Pc'n passar bra som elektronikskrot. Alla har sina nicher!

K L I R R !

In i glashuset med stenen.... ;-)
 
Canon & Nikon = PC/Windows
Leica = Mac
Lomo = Linux

Så det så! :D

Shit pomfritt nu måste jag antingen

a) Sälja min Nikon-utrustning
b) Sälja mina Apple-datorer
c) Installera Windows på mina Apple-datorer.
d) Köpa Leica
e) Poppa popcorn och peta mig i navlen






efter noga övervägande väljer jag...........e

Endast för OS X-ägare nedan:

 ;)
 
Senast ändrad:
Det är jag som är Jockes kompis. :-]

Självklart är Nikon Mac och Canon PC. Canon är fula, tråkiga, klumpiga och nördiga, men ger bäst resultat (när dom funkar). Nikon är snygga och lättanvända och har stil och kultur, men är oftast på efterkälken när det gäller prestanda och resultat.

Själv har jag Nikon och kör PC (Vaio)... :-] När jag inte plåtar Sony (budget-Nikon D3X) eller Kodak 160VC i Leica.

Världen är komplex och motsägelsefull.
 
shiftande åsikter

Det är Nikon som gör PC-Nikkor medan Canons motsvarighet heter TS-E. Därmed står det klart för mig att Nikon är PC. 'Nuff said.
 
Kan man vara mer nördig än när man kallar ett shift-objektiv "TS-E"? :-]
Glömde förresten säga att jag använder Canon också.
 
Det är Nikon som gör PC-Nikkor medan Canons motsvarighet heter TS-E. Därmed står det klart för mig att Nikon är PC. 'Nuff said.

Jojo.. Men å andra sidan så är ju Apple-maskiner numera PC, efter att ha gått över till inte-larkitekturen från Motor-Olas PPC. Så det är rätt att Nikon är PC, men nödvändligtvis inte OS X.
 
Nikons egna mjukvara till deras kameror är ungefär lika segt och jobbigt som att köra PS på en mac!!

Dock är även hela gränssnittet lika äckligt som hela windowsmiljön i sig, så jag röstar för Sinars digitala system och en assistent som gör jobbet åt en!


Fridens!!
 
Aj, nu blir det ännu mer komplext, när vi blandar in mjukvaran. Om man tar in optik i beräkning också blir det inte så lätt att reda ut begreppen.

För mig är OS X omöjligt att använda, så det är PC. Windows XP är det ultimata operativsystemet = Mac. Nikons optik är snyggast och bäst och kan dessutom köras på en Canon, men blir därmed lite PC.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.