Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nik Collection gratis

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag provade att ladda ner och testa Nik Collection och det fungerar i Windows 10 tillsammans med Elements.
Dock fick jag inte med HDR Efex Pro-delen, vilken jag gärna ville prova.
Har provat att avinstallera och installera på nytt, men med samma resultat.
Någon som råkat ut för detsamma eller har tips om hur gå tillväga för att komma åt det?

Se till att du laddar ner hela samlingen och inte bara ett enskilt program. Sedan installeras det till alla program som är kompatibla. I mitt fall till LR, PS & Aperture.

Jag provade att ladda ner och testa Nik Collection och det fungerar i Windows 10 tillsammans med Elements.
Dock fick jag inte med HDR Efex Pro-delen, vilken jag gärna ville prova.
Har provat att avinstallera och installera på nytt, men med samma resultat.
Någon som råkat ut för detsamma eller har tips om hur gå tillväga för att komma åt det?

HDR Efex funkar inte tillsammans med Elements enligt hemsidan.

Jag installerade först mot PS CC och sen testade jag att installera mot LR men där hittade jag bara HDR delen.

Det går att köra programmen som stand-alone i windows! Leta reda på installationskatalogerna så finns exefilerna där. Både i 32 och 64-bitars versioner.

Jag installerade först mot PS CC och sen testade jag att installera mot LR men där hittade jag bara HDR delen.

Har installerat Nik Coll. och kan se att alla modulerna är installerade på datorn. Likväl när jag testade i Lightroom så når jag endast HDR Exif. Har avinstallerat och åter installerat ett antal gånger med samma resultat. Har Du kommit på någon lösning?
Mvh Åke!

Högerklicka på bilden och välj "Redigera i" då visas dom olika valen.
HDR visas när "Exportera" väljs.

Uninstall

Appen "Uninstall" följde med då jag installerade. Ligger i samma mapp som övriga delprogram.

Högerklicka på bilden och välj "Redigera i" då visas dom olika valen.
HDR visas när "Exportera" väljs.

Då jag hö-klickar på bilden får jag inte upp någon "Redigera i"-rubrik. Men i "Exportera kan jag nå endast HDR Exif. Inga andra program av installerade Nik Coll. Kan anledningen vara att jag har kvar Lightrooms test-version, med tillgång endast i Biblioteks-modulen? Står i valet och kvalet om jag ska prenumerera eller köpa endast Lightroom. Tips och råd!

Fungerar dessa program stand alone också?
Jag har varken PS (eller tillgång till LR för tillfället) men skulle ändå vilja prova programmen.

/P

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar