Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ni som har F80 och Eos33/30

Produkter
(logga in för att koppla)
jo jag vet..
Vad bör jag få för min gamla utrustning? Minolta dynax5 med 28-80 objektiv, ryggsäck Lowe Pro micro trekker 100, UV filter och linsputs.
Allt i original kartonger och nyskick. Köpt slutet av augusti 02.

Galet o sälja så nytt kanske, men jag är inte nöjd med kamerans yttre, den är inte skön helt enkelt.

Åter till frågan om man köper från tyskland, canon utrustning, har man då garanti hos svenska Canon?

Vad är det du tycker illa om med din dynax5? Jag har fått intrycket att det är en bra kamera (har aldrig hanterat någon dock). Om det bara är att den är för liten så kan du köpa till ett externt batteripack, BP-200, för 800:-. Tossa plastzoomen i sjön och köp tex en fast 50:a. Borde inte kosta mer än runt 2000:-, bussresan till sjön inte inkluderad. Själv skulle jag lägga pengarna som blir över på ett trevligt stativ, tex ett Manfrotto 190PRO med en 308RC, och en hög med film.

/Martin

Hej
Jag valde också mellan EOS 30/33 och F80.Mitt val blev Nikon F80.P.g.a som jag tyckte bättre ergonomi och bättre gränssnitt.Dessutom tyckte jag Nikon kameran kändes rejälare.

Om den exponerar sämre med endast 10 mätfält.Nej,det behöver du inte oroa dig för.Exponeringen är perfekt.Jag är helnöjd.

anders84 skrev:
Åter till frågan om man köper från tyskland, canon utrustning, har man då garanti hos svenska Canon?

Jag har för mig att Canon har världsomfattande garanti på sin fotoutrustning. Jag är dock inte helt säker så jag har mailat Canon.
Jag ska försöka komma ihåg att återkomma när/om de svarar.

Du kommer inte att ångra dig om du väljer F80:n och Nikkor 50 1.8D (Ca 1500:- nytt!). Detta är en klockren kombination. Mina billiga zoomar har fått ge plats åt 50mm:arn mer och mer, det är knivskarpt.

Jag valde också mellan EOS 30 och F80:n och för min del var det först och främst spotmätningen och ergonomin som talade för F80:n. Dessutom har jag bara goda erfarenheter av Nikonprodukter och väldigt knappa erfarenheter av Canons kameror.

Jag tror nog inte att du blir besviken på EOS 30:n heller, välj den som känns bäst i handen!

Lycka till!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar