Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ni som är företagare.....
- Trådstartare Melmis
- Start datum
iBoat
Aktiv medlem
Hur fakturerar ni era kunder? Har ni post, bankgiro eller för kunden över pengar på ert konto, paypal mm mm, hur gör ni & tycker ni det är bra?
Uteslutande bankgiro. Paypal, överföring till konto m.m känns oseriöst.
Anjou
Aktiv medlem
Hur fakturerar ni era kunder? Har ni post, bankgiro eller för kunden över pengar på ert konto, paypal mm mm, hur gör ni & tycker ni det är bra?
Det är bankgiro som gäller för företag i Sverige.
/ Kalle
fotoleffe
Medlem
Jag hade bankgiro, just för att "alla" sa att det måste man ha som företag. Men efter ha tittat lite på vad olika tjänster kostar så gick jag för några år sedan över till att använda ett vanligt bankkonto och det har funkat precis lika bra, ingen har knorrat eller ens kommenterat valet av betalningsform.
Mitt råd är att skaffa inget som kostar extra om du inte är övertygad om att det är värt priset...
Mitt råd är att skaffa inget som kostar extra om du inte är övertygad om att det är värt priset...
fredrikb81
Aktiv medlem
Beror helt på vem som är kund, skulle jag säga. Företagskunder vill säkert ha bankgiro (även om bankkonto säkert kan fungera) medan privatpersoner säkert kan gilla möjligheten att betala via Paypal eller liknande. Håller med om att inte dra på sig kostnader förrän man vet att det är nödvändigt.
Plusgirot känns som det är på dekis.
Plusgirot känns som det är på dekis.
iBoat
Aktiv medlem
Jag förutsatte att det var företagskunder och i så fall är BG eller PG det enda tänkbara enligt min mening. Om man anger ett bankkonto eller paypal kan företagskunden lätt misstänka att du inte har F-skattsedel och då kan kunden så småningom bli tvingad att betala dina arbetsgivaravgifter och då är det ajöss med den kunden. (om du inte HAR f-skatt dvs) hursomhelst ser det oseriöst ut med annat än BG eller PG.