Annons

NI (NeatImage) ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Herr_Pierre

Medlem
Hej, Jag behöver lite hjälp med NI. När jag använder det blir mina bilder suddiga istället för "clean:a), kan nån hjälpa mig med detta?
Mvh

Hej

Har jobbat en del med NI, grejen e att du måste vara førsiktig med hur mkt du vill ta væck av bruset.

Jobba mer med "high noise" æn low noise, så tar du inte væck så mkt detaljer.

Bættre lite æn mkt

hej, tack tack :) Jag testade nu och det blev precis som du sa bättre. Men när jag har dragit "high" till 100%, och vill sedan lägga på mer så går det inte eftersom "high" redan står på 100%. Kan det bero på att jag bara har en demo version eller hur ska jag göra?

Mvh

Vill du verkligen ha mer efter att du ha "neat'at" den en gång?

I så fall får du nog stænga filen och øppna den igen, och gøra samma sak.

Annars får du børja jobba med Mid Noise, undvik low noise.

Hej

Använder plugin varianten av Neatimage, 5.3 Pro+ Edition.

Rätt ofta lägger jag bara brusreducering på bakgrund och inte på objektet. Ofta är det bara på bakgrunden man har störande brus.

Tex fågel mot blåhimmel, använder jag ofta Magic Wand i Photoshop och då blir bara himmeln selekterad och där brusreducerar jag.

På rörig bakgrund, selekterar jag ofta med Lasso tool ut objektet och klickar på inverse, då markeras allt förutom objektet och då kör jag brusreducering på det.

Man kan ju också köra hårdare med brusreducering på bakgrund och mindre hård brusreducering på objektet

Lite mer på min hemsida

http://sydnet.net/omar/digitalworkflow.htm

MVH

Omar Brännström

hej, okej, jag ska testa mig fram lite då :) Men vet du hur man får fram den där "plastiga" känslan som jag nämnde innan. Jag jobbar med en porträtt-bild och vill att ansiktet ska ha just det där "plastiga" utseendet.
Mvh

E den lænken du skickade så har fotografen jobbat en del o photoshop, inte bara i NI.

Det finns andra vertyg att jobba med før softning. Søk tex på forumet.

Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar