Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ngn som vet vad det här är för fågel?
- Trådstartare csandlund
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
En härlig Gråhäger.
En otroligt speciell fågel om man får använda det uttrycket i fågelsammanhang
Man tvivlar ju inte på att fåglarna härstammar från Dinosaurietiden och faktiskt dinosaurierna själv.
Den ser ut som en gammal gubbe där den står i vattnet upp till knäna, liksom med böjd rygg och stel i lederna,,,,)
Den som "hört" vet vad jag menar när jag säger att "när hägern skriker så skär det långt in i kalsongerna".
Mvh Niclas,
En otroligt speciell fågel om man får använda det uttrycket i fågelsammanhang
Man tvivlar ju inte på att fåglarna härstammar från Dinosaurietiden och faktiskt dinosaurierna själv.
Den ser ut som en gammal gubbe där den står i vattnet upp till knäna, liksom med böjd rygg och stel i lederna,,,,)
Den som "hört" vet vad jag menar när jag säger att "när hägern skriker så skär det långt in i kalsongerna".
Mvh Niclas,
csandlund
Aktiv medlem
Så det var en häger! Jag trodde faktiskt inte att de kunde vara så attans stora!!!
Strax efter jag tog bilden försökte jag komma lite närmre men då flög den iväg, och den lyfte med ett härligt flaxande ljud
Väntade bara på att David Attenborough skulle komma fram och säga "And here we have a very rare...."
Strax efter jag tog bilden försökte jag komma lite närmre men då flög den iväg, och den lyfte med ett härligt flaxande ljud
Väntade bara på att David Attenborough skulle komma fram och säga "And here we have a very rare...."
Langsor
Aktiv medlem
Niclasfoto skrev:
En härlig Gråhäger.
Mvh Niclas,
jodu nicklas har vart med om en "närahäger" upplevese i våras då jag va vid kalmar slott och skulle fota lite fåglar vid vattnet va tanken! först så ser man en vadare av nåt slag genom vassen (2meterhöga vass) vet ej vilket slag men med toffsar längst upp (vassen då alltså) och börjar sackta men säker smyga sig fram genom vassen och kommer fram med mitt 400mm tele med konverter på1,5 på kameran och tänker blir nog en hyffsad närbild så man hukar sig och ska ta stöd mot knäet när plöysligt en häger ge från sig ett skri cirka 1 till 2meter ifrån mig.... inte så kul lite väl spännande när man ska fota vadare! och sen ska man försöka fånga en flygande häger en 10meterbort med 400mm plus 1,5konverter (600mm) inte så lätt blev väldigt skakiga bilder hinner ta två st sen tar givet rullen slu)= inte min dag och den rullen jag hade tagit med mig i extra va tyver redan tagen så det va bara att gå tebax te bilen!