Annons

Net on net

Produkter
(logga in för att koppla)

tordistehag

Medlem
Hej!
har nå´n handlat på NET ON NET, de har OK priser och dessutom 2 års garanti.
jag tycer det låter bra- har nån andra erfarenheter?

/Tord
 
Har iofs inte handlat kameraprylar hos dom däremot annan hemelektronik. Tycker det har fungerat bra vid de tillfällena. Snabba leveranser utan strul. Har aldrig behövt använda deras kundtjänst och support utan allting jag köpt har fungerat och gör så fortfarande. Sammanfattningsvis, jag är nöjd så som det har fungerat för mig
 
Jag har handlat där ett par gånger.
Supporten har jag inget att säga om, allt har varit i topp skick när jag köpt det.
Billigt är det ja, men det är för att lagershopen är inte "inredd" på samma sätt som andra affärer. Man får själv leta upp sin vara i olika gångar. Men de har datorer utsatta lite här och var inne i lagershopen.
Jag rekommenderar dig att handla där. Bara positiva saker att säga.
Det enda skulle vara att lagershopen ligger inte på lika bra ställen som andra affärer. Men det är det värt.
 
Jag har också goda erfarenheter från Netonnet.
När jag, med kravet att få den över disk, köpte min 40D var de klart billigast i min stad. Ordentlig lagerkänsla över affären och jag kan inte minnas att jag såg några säljare, men jag föredrar iofs att slippa bli påflugen av säljare som i nio fall av tio inte vet vad de pratar om.

Bara att plocka kartongen från hyllan och betala. Perfekt.

Har tyvärr (?) heller ingen erarenhet från deras support.

K
 
Jag tycker att Netonnet är bra. Har handlat där några gånger och inte haft några problem. Men eftersom Netonnet är en lagershop så får man inte kika på prylarna utan endast utanpå kartonen.

Mitt tips är: Åk och kika på samma prylar någon annan stans och sedan åker till till Netonnet och köper det om det är billigast där.

Jag bor i en stad (Kalmar) där Netonnet finns på plats, så det kanske är billigare än att beställa och betala frakt o så.
 
Jag har använt supporten och har inget att klaga på, de gick längre än man kan kräva tycker jag. Jag handlar alltså utan att tveka på Netonnet.
 
Var en hårsmån ifrån att köpa min e420 med dubbla kitobjektiv där, men det blev 1kr billigare på expert som dessutom finns på fler ställen. Men skulle inte tveka att handla på netonnet om dom va prismässigt konkurrentkraftiga på en vara =)
 
Köpte en skärm på deras lagershop för en tid sedan. Efter ett tag blev det problem med långa ränder på skärmen så jag åkte tillbaka och förväntade mig ett jobbigt supportsamtal och att skicka in skärmen för test och reparation. Ok, sa killen i kassa, du kan ta en ny inne i butiken, ta med denna lappen. Det kallar jag service och dom vann mycket goodwill så jag kan bara råda andra att handla där.

/c
 
Min erfarenhet av dem är att de är billiga, snabba leveranser och inget strul! Bra ställe att handla från med andra ord.
 
Var på NetOnNet häromdagen för första gången. (Det är nyöppnat i Örebro.) Jag är nämligen på G att köpa ett kompakt komplement till systemaren och det lutar åt en Panasonic LX3 eller en Canon G10. Jag har varit lite orolig över att G10 ska vara lite stor så jag har inte velat köpa den på nätet "oklämd". Blev därför glad när jag såg att den låg i hyllan nå NetOnNet och tog kartongen och knallade till infodisken och bad honom öppna kartongen så att jag fick känna på kameran.

-Nej, vi gör inte det. Det är det som är VÅRT KONCEPT. Säger killen då.

OK, tänker jag , "NetOnNEt - där du köper grisen i säcken". Skönt koncept.
Vad var då poängen med att flytta ut en väl fungerande internetshop inom en armlängds räckhåll till "butiker i lite sämre lägen"?
 
Det är väl bara att gå till någon annan affär och klämma på grejerna, tex MediaMarkt är suveräna på det. Även ElGiganten och Expert brukar vara villiga att öppna förpackningar så att man får känna på kamerorna. Sedan kan du väl gå tillbaka till NetOnNet och köpa kamerna?

Tycker inte att deras koncept låter konstigt, skulle själv inte vilja att kunderna pillade på grejerna och sedan inte köpte dem om jag hade haft en butik.

Grejen med NetOnNets butiker är väl att man kan hämta produkterna där om man är rädd att det ska förstöras under frakten. Eller om man inte vill betala frakten, som iof säkert kostar lika mycket som att köra dit och tillbaka ;)
 
Hej

Priserna är det inget fel på men jag ger 0 för servicen.Jag skulle handla lite grejor och det stog att man skulle gå till kassan för att få ut dom.Jag frågade kassatjejen om varan och hon ringde till en person i butiken som skulle hämta produkten. Efter 3:e påringingen och butikspersonalen sket fullständigt i mig så bara gick jag.Till saken hör att "butiken" var i princip tom så vad personalen hade för sig som var viktigare än kunderna vet jag inte.Jag kommer ALDRIG att sätta min fot i den butiken igen. Billigt eller ej. Jag betalar några kronor extra och handlar hos Scandinavianphoto eller liknande butik.
Fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.