Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
negativ
- Trådstartare VW-55
- Start datum
cocuyo
Avslutat medlemskap
Jodå. Funkar rätt bra, men färgkänsligheten är lite egen. Sedan är det lite olika på hur man kopierar. Om man kopierar genom att fotografera av negativet i påsiktsljus blir det bättre än om man kontaktkopierar med genomlysning av papperet.
Jag jobbade ganska länge på en fotofirma som gjorde passfoton i en maskin som arbetade med pappersnegativ, och den emulsionen var ortokromatisk. Det funkade till passfoton, och känsligheten var ungefär 17 DIN. Jag provade att ladda storformatskameror med vanligt fotopapper, och det var inte fullt så ljuskänsligt och nästan bara känsligt för blått ljus. Men visst. Det går att fotografera så, och i skolan när vi provade att bygga hålkamera använde vi papper på det sättet.
Jag jobbade ganska länge på en fotofirma som gjorde passfoton i en maskin som arbetade med pappersnegativ, och den emulsionen var ortokromatisk. Det funkade till passfoton, och känsligheten var ungefär 17 DIN. Jag provade att ladda storformatskameror med vanligt fotopapper, och det var inte fullt så ljuskänsligt och nästan bara känsligt för blått ljus. Men visst. Det går att fotografera så, och i skolan när vi provade att bygga hålkamera använde vi papper på det sättet.