Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
negativ till positiv
- Trådstartare digitell
- Start datum
cls
Aktiv medlem
Jag vill ändra nedanstående bild så att den blir positiv. Hur bör jag gå tillväga? Förfogar inte över photoshop.
Hej, har du nåt annat program där du kan använda justeringskurva? Jag fotar en del negativ och får en hygglig utgångspunkt bara genom att invertera justeringskurvan från "lutande uppåt" till "lutande neråt". Sen brukar det återstå en del finjustering av färgbalans, svart- & vitpunkt, kontraster etc innan jag är nöjd, men invertering av kurvjusteringen är väl själva omvandlingen till positiv. (Jag gör detta i Lightroom men kurvjustering finns säkert i många andra program.)
Niklas Groop
Aktiv medlem
Vilka bildbehandlingsprogram förfogar du över?
I vilket fall brukar det vara att "invertera bilden" och sedan justera med antingen kurva eller nivåer.
/Niklas
I vilket fall brukar det vara att "invertera bilden" och sedan justera med antingen kurva eller nivåer.
/Niklas
digitell
Aktiv medlem
Hur man gör i det här fallet är något helt nytt för mig. Om Paint, som finns i min dator, är ett behandlingsprogram, så disponerar jag över det och jag inser att jag kanske kan ladda ner något bättre och vill gärna ha ett tips.
Tyvärr råkade jag använda ISO 1600. Jag tar om bilden om jag lär mig mer om invertering. Det är fritt att laborera med bilden om någon vill.
Tyvärr råkade jag använda ISO 1600. Jag tar om bilden om jag lär mig mer om invertering. Det är fritt att laborera med bilden om någon vill.
themajk
Aktiv medlem
Hur man gör i det här fallet är något helt nytt för mig. Om Paint, som finns i min dator, är ett behandlingsprogram, så disponerar jag över det och jag inser att jag kanske kan ladda ner något bättre och vill gärna ha ett tips.
I Paint, välj
Bild -> Invertera färger
EDIT:
Eller prova någon online-editor, text http://pixlr.com/editor/
Där finns Adjustment -> Invert
Graylingman
Aktiv medlem
Justerade bilden i gratisprogrammet Photofiltre som kan laddas ner här.
Bilagor
speddy
Aktiv medlem
Finns ett gratisprogram på denna sida http://www.faststone.org/ det är helt okej tycker jag.
Graylingman
Aktiv medlem
Spännande, provade med photofiltre och vill visa resultatet. Tack Graylingman!
Snyggt! Jag måste säga att Photofiltre är ett rätt bra och enkelt gratisalternativ.
Smw
Aktiv medlem
Snyggt! Jag måste säga att Photofiltre är ett rätt bra och enkelt gratisalternativ.
Hej !
Prova Gimp:
www.gimp.org
//MW
Graylingman
Aktiv medlem
Gimp är säkert betydligt mer kraftfullt, men jag tror att det också har betydligt högre inlärningströskel. Själv har jag LR och PS CS3
Smw
Aktiv medlem
Gimp är säkert betydligt mer kraftfullt, men jag tror att det också har betydligt högre inlärningströskel. Själv har jag LR och PS CS3
Jo, det är väl den Freeware PS-utmanaren som finns,
men att tröskeln är högre, nja, visst flera möjligher,
men det finns en "knapp" invertera under färgmenyn
som är väldigt enkel att använda, men man ska ju även
finna den.
//MW