Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
nef-filer
- Trådstartare Anders_67
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Uppdatera till senaste versionen av camera raw, då bör det fungera.
Hjälper inte. Det finns inte stöd för D7000 i Camera Raw för CS4, så svaret är uppgradera till CS5 eller konvertera NEF-filerna till DNG med senaste versionen av Adobe DNG Converter (gratis).
Annars är det att köra någon helt annan råkonverterare. Har man inte så stora krav på funktioner fungerar ViewNX som är gratis.
Anders_67
Medlem
Tack för tipset ,ska kolla hur jag går till väga!Uppdatera till senaste versionen av camera raw, då bör det fungera.
j2^
Aktiv medlem
Tack för tipset ,ska kolla hur jag går till väga!
Det kommer inte att hjälpa. ztenlunds svar är det rätta.
vaktmästaren
Aktiv medlem
Tack för tipset ,ska kolla hur jag går till väga!
Detta löser inte ditt problem men för att uppdatera väljer du helt enkelt att i CS4 klicka på Help och där välja Updates.
Kan inte bli enklare än så.
Anders_67
Medlem
Just d,Capture finns ju! Tack för tipset. får nog lägga ner CS4.Köp annars Capture NX2, Nikons egen rawkonverterare! Billigare än PS och plockar dessutom fram det bästa från dina råfiler som inte Camera Raw gör!
Något segare att köra än Camera Raw men bättre "framkallning" enligt mitt tycke!
Mvh // Ola
versionen som stöder kameran ,stöder inte PS4 så man är i ett moment 22 /Anders
vaktmästaren
Aktiv medlem
Just d,Capture finns ju! Tack för tipset. får nog lägga ner CS4.
versionen som stöder kameran ,stöder inte PS4 så man är i ett moment 22 /Anders
Eller så laddar du hem Adobe DNG Converter som också är en rawkonverterare och som dessutom är gratis. DNG Converter kan man använda just i ett fall som ditt, man har en äldre version av CS där ens nya kamera inte stöds. Detta löses med DNG Converter.
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4576