ANNONS
Annons

Naturpool önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mari Lo

Aktiv medlem
Diskussionen om vad det är för bilder som läggs ut på fotosidan har kommit och gått... det klagas på katter och hundar, barn och "privata" bilder... då och då får naket en drös klagomål... massor av förslag om reglering hit och dit...

Men om man räknar (!) så är bilder på natur helt dominerande. Natur, vilda djur, insekter och macro står för ca 40% av alla bilder.

Jag har inte lagt ut några egna naturbilder - tror mina alldagliga kompositioner skulle drunkna... Ser gärna en pool där jag förhoppningsvis kan fördjupa mina kunskaper och lära mig mer.

Eftersom det är ett så poppis område, vad sägs om att ha riktigt "hård" regel - tex max 1 i veckan per person. Annars tror jag det blir för stort inflöde, eller vad tror ni?

Först och främst känns det vettigt att inrätta en naturpool. En uppladdning per vecka i en sådan pool skulle räcka bra tycker jag. Om man då vill ha kommentarer på en serie kan ju resten vara uppladdade på annan plats.

Ja, gärna 1/vecka och gärna en riktigt tuff poolvärd som rensar bort både "fel" bilder och "wow"-kommentarer. Så att poolen verkligen blir en kunskapskälla. Jag menar - om jag vill titta på naturbilder i största allmänhet är det ju inget problem idag. Men att hitta verkligt bra reflektioner är nästan omöjligt.

Starkt bifall till ídén om naturpool från mig. Det behövs nya pooler för att minska massan i de nuvarande poolerna bildkritik och nybörjare. För mig skulle det innebära längre exponering i poolen om mina bilder inte drunknade i naturbilder, det skulle också göra det enklare att kommentera de bilder jag intresseras av, oftast ej naturbilder.

Kanske skull macro ha egen pool också?

/Peder

Bra förslag, Mari.Jag håller med! En pool för naturfoto vore bättre. 1 bild/vecka låter helt rimligt. Det borde ge tillfälle till bättre och mer konstruktiv kritik, och så svämmar inte poolen över direkt. //Glenn

Håller med till 100 procent! En pool för naturfoton är precis vad som saknas, o en uppladdning veckan i just den poolen skulle nog höja kvalitén på bilderna som sagt.

Kommer inte med nått nytt här men ville bara säga att jag verkligen håller med er!

/Simon Alvinge

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar