Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturfotografer, vad är detta för 'gök'?

Produkter
(logga in för att koppla)

red-top

Aktiv medlem
Hiall --
Hustrun - som är en stor djurvän - lägger gärna ut lite fågelfrö å äpple på balkongen åt koltrasten å talgoxarna i kylan, så att dom blev kanske lite 'bete' åt den här pippin...
(Foto: WiviAnne Norin!)
'Stora Fågelboken' är f.n. på stampen (istf ett UV-filter!), varför jag lägger ut en undring här - vilken sorts hök..?
Gullmarsplan ligger inom synhåll med sina gnagare (i en annan tråd) - dom skulle smaka som dessert, kanske..?
YoursTruly
./h@nsN.

Bilagor

• duvhök?.jpg
    duvhök?.jpg
    48.4 KB · Visningar: 361
I brittiska flottan går allt flygande under benämningen "shit-hawks", att särskilja mot allt simmande i vatten som går under betäckning "mackerell". Då pippin på bilden inte ser ut att simma så värst mycket, skulle jag nog kategorisera den som en "shit-hawk";-)

gitte edelman skrev:
Käkar den fågelfrö? He, he, det måste vara en veganhök.
Nää - de tror ja inte. Den e nog snarare ute efter fröätarna...
Som inte syntes till på flera dagar efter hökbesöket, men har nu återkommit till 'smorgasbordet'.
YoursTruly
./h@nsN.

systerdiesel skrev:
Då pippin på bilden inte ser ut att simma så värst mycket, skulle jag nog kategorisera den som en "shit-hawk";-)
Joooh - eller på ren svenska: "sk*thök"..?
Sorry - men har inga anfäder från 'Götet'.
YoursTruly
./h@nsN.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar