Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturfotografer i DHS

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnlaug

Aktiv medlem
Artificiell skrev:
Okej, jag upprättar en lista (utan hänsyn till inbördes ordning) med föreslagna kandidater. Jag uppdaterar den ellteftersom fler namn dyker upp.

Intressant att hitta en utpräglad modell/hundfotograf bland dessa uppradade naturfotografer... =)

Givna naturkandidater att inlemmas/upptas i DHS borde vara Jan Van der Veen & Andreas Kanon...
Enligt mig så står dessa för naturkonst på hög nivå...

/JV

[admin: redigerat bort namn]

Gunnlaug skrev:
Givna naturkandidater.......
..och Magnus Nyman äe inte heller att förglömma.
Det saknas som sagt en hel del, framförallt hittade jag ingen på listan som plåtade särskilt stora djur eller många bilder som det där omtalade gömslet skulle krävas för..

lottawe skrev:
Det saknas som sagt en hel del, framförallt hittade jag ingen på listan som plåtade särskilt stora djur eller många bilder som det där omtalade gömslet skulle krävas för..
I det ursprungliga inlägget som namnen är hämtade från, skrev jag att det vara bara en del och att det saknades många. Men ni är väl inte sämre än att ni kan fylla på med namn? Namn som motsvarar den skicklighet och höga nivå som ni själva tycker att ni står för? Jag tror att Ulf B tacksamt tar emot förslag från alla håll?

Du Lotta - vad tråkigt att du inte har svarat på mina tidigare frågor. Fast det är kanske ett svar i sig det också?

/Nonno

lottawe skrev:

Nu är det inte jag som skrivit denna lista, men väl jag som nämnde gömsle.

Och öppnar du dina ögon och kollar igenom Nonnos lista ordentligt så kommer du åtminstone att finna en som ofta befinner sig i gömsle!

Att dra ifrån kan ju vara känsligt och intresserar mig inte, men Omar, Brutus och som sagt Magnus N är namn som absolut borde finnas på en lista över bra naturfotografer (som även är medlemmar här.)

Re: Re: Uppdaterad lista

Bra, jag kan komplettera listan. Och lägger även in mina personliga värderingar. Omröstningarna kommer dock att spela roll.

[Inlägget redigerat av admin: Peronliga tankar om andra medlemmar bör gållas just, personligt]

Ulf. De kommer läggas in för röstning väl? Eller är de automatiskt med på en inbjudan du skickat utan det vanliga röstningsförfarandet?

Ah, ok. Då lät det vettigare:)

Jag känner mig fö rätt ensam som snapshotande katt och barnfotograf. Kan vi göra lika med några ur den kategorin också för att jämna ut det?;)

lottawe skrev:
Att dra ifrån kan ju vara känsligt och intresserar mig inte,

Men det bör inte vara så känsligt... för det är väl ändå originalitet & lidelse som skall premieras framför snyggt PS:ade skuggramar...
Tycker att det redan krafsats ned ett par fotografer på listan som absolut inte hör hemma bland naturfotografer i DHS...

/JV

Visst, det är även andra områden som eventuellt saknas. Arkitektur, inredning, porträtt, barn och husdjur, bara för att nämna några. Natur ska alltså inte få spela en ojämförligt stor roll.
U

Gunnlaug skrev:
Men det bör inte vara så känsligt... för det är väl ändå originalitet & lidelse som skall premieras framför snyggt PS:ade skuggramar...
Tycker att det redan krafsats ned ett par fotografer på listan som absolut inte hör hemma bland naturfotografer i DHS...

/JV
Även om jag faktikt håller med om att listan kunde korrigerats så föredrar jag att försöka påverka det med rösträtten snarare än här i forumet. Många är det som ser och uppskattar olika så jag kan ändå bara ge min syn.. bland rösterna.

lottawe skrev:
Även om jag faktikt håller med om att listan kunde korrigerats så föredrar jag att försöka påverka det med rösträtten snarare än här i forumet. Många är det som ser och uppskattar olika så jag kan ändå bara ge min syn.. bland rösterna.

Lycka till Lotta... =)

/JV

Re: Re: Re: Uppdaterad lista

Lagt till Jarl von Schéele och tagit bort L-G T Abrahamsson, som inte är intresserad.

Hmmm, om detta är listan på fs's creme d'la creme inom naturfotografin blir jag säkrare i min uppfattning om att naturfotografin inte är så underrepresenterad inom DHS som det påstås.
Att plåta natur eller att vara naturfotograf (och även en sådan av den högre skolan) är två vitt skilda saker. På listan tycker jag tre plus minus ngn person uppfyller det senare kriteriet.

Även om naturrepresentationen inom DHS är i underkant skall man väl inte skjuta hela sällskapet i sank genom att sänka ribban för att en kategori fotografer skall kunna ta plats?

/Johan

Ulf, jag tänkte på en sak.. Det ser ut som att 8 st tillfrågats om de vill bli föreslagna om jag tolkar listan rätt. Sedan tidigare finns minst två rena naturfotografer i dhs också och ett antal till med intresse för naturfotografi som kanske också bjuder in fler med den inriktningen.

Funderingen därför är om det inte kommer skapas väldigt stor besvikelse om de som tillfrågnngen offentligörs om här sedan inte blir inröstade. Både hos de själva kanske, men även för en del här i tråden som säkert sitter och hoppas.

Kanske det bästa trots allt vore att låta det vara utanför offentligheten vilka som tillfrågas fortsättningsvis, alternativt att rösterna motiverades (vilket ju inte är möjligt med systemet nu?)

Re: Re: Re: Re: Uppdaterad lista

Artificiell skrev:
Lagt till Jarl von Schéele och tagit bort L-G T Abrahamsson, som inte är intresserad.
U

Vad är det ni håller på med i denna forumtråd!!!
Jag skrev en lista på fotografer som jag uppskattar - ett gäng fotografer bland många skickliga fotografer! Många fler finns.

Hade jag haft den minsta lilla aning om att dessa skulle kommenteras och vägas på detta sätt som nu görs - hade jag aldrig någonsin föreslagit ett enda namn!

Ulf Börjesson - har du inget omdöme över huvudtaget?!?! Du och flera med dig borde skämmas! Så här bär man sig inte åt. Så oförskämt!!!

Efter det här hoppas jag innerligt att alla natufotoinriktade håller sig för goda för att delta i DHS. Det här är motbjudande!!!

Jag ber alla dessa underbara och skickliga fotografer oändligt mycket om ursäkt! Jag kunde aldrig drömma om att en sådan här situation skulle uppstå! Det var omdömeslöst av mig att nämna namn, men jag hade ingen aning om att detta som sker ens var möjligt att det skulle kunna ske! Förlåt.

/Nonno

Jag har valt att förkorta Ulf B:s inlägg. Listan med namn har jag valt att radera. Så här gör man inte mot andra människor! Inte ens i lekskolan!

Senast ändrad:
ANNONS