Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nattfotografering (inkl övernattning) i Tyresta Nationalpark 5-6 Juni.

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej, nu börjar det dra ihop sig *laddar batteriet, präntar in MINNESKORT!!! i hjärnan*

Johan, jag skickade ett mail till dig via fotosidan där jag skrev mitt telefonnummer.

// Richard

Mitt mobilnummer om det skulle vara något i morgon är 070-467 32 87

Jag kommer att hämta upp folk i Gubbängen 17.00
och i Fartsa C på parkeringen runt 17.15.
Därefter raka spåret till Tyresta :)
Jag har precis varit i Tyresö och hämtat nycklarna till huset.
Glöm inte kamera, mat, kläder :)

/Johan Ringblom

Glöm heller inte myggmedel/fästingmedel. Fint väder = aktiva äckliga kryp.

Vi ses i Tyresta! :)

Myggmedel, i stockholm? Skärpning! ;)

Finns det fästingar i skogen?

*ursäkta, är från norrland, myggens paradis*

Jo att dom är vanliga här är det ju ingen tvekan om, men brukar dom inte mest hålla till i djupt gräs?

I skogen har jag inte fått någon fästing så vitt jag vet. Men kanske är värt att spraya sig lite.. humm.. jag gillar inte fästingar...

// Richard

Fästingar trivs nära marken, i gräs och låga buskar. De gillar mörk och fuktig miljö.

Fästingar är riktiga överlevare. Jag blev biten hemma i vardagsrummet 2 dagar efter jag hade varit ute och plåtat blåsippor. Troligen kom fästingen från jeansen som hängde på en stol. Jag hade duschat flera gånger och tvättat jeansen i 60 grader. Ändå blev jag biten.

Jag tar med fästingplockare och pincett.
Vi kanske ska sitta som en flock apor och plocka fästingar på varandra innan läggdags? ;-)

Ok. Jag sätter bollen i rullning genom att slänga upp ett par bilder som faktiskt *inte* föreställer en sjö där en blå-orange himmel speglar sig i vattnet...

Bilagor

• img_7185.jpg
    img_7185.jpg
    27.8 KB · Visningar: 195
Ibland är det en fördel med ett videostativ som ger en "automatisk" panorering om man inte drar åt alla skruvar med all kraft man har...

Bilagor

• img_7217.jpg
    img_7217.jpg
    21.8 KB · Visningar: 198
Vid Stensjödal. Större upplaga i Bildkritik.

Bilagor

• tyresta_070605_6682-400px.jpg
    tyresta_070605_6682-400px.jpg
    85.4 KB · Visningar: 220
Tackar för en trevlig natt!

Här är några bilder från mig

Huset som vi bodde i

Bilagor

• liten0685.jpg
    liten0685.jpg
    49.6 KB · Visningar: 189
ANNONS