Mattsen
Aktiv medlem
Eller är det en rättighet som kvinnor ska ha att tex offentligt få slita av sig tröjan när det är varmt trots att de saknar BH?
Är nakna kvinnorbröst på bild bara OK om det framställs à la fine art nude ?
Ska vi bli mer restriktiva att visa tuttarna offentligt, tex på en badstrand, vid amning och liknande för att inte väcka sexuella känslor hos religiösa tex muslimer som ju ofta kräver att kvinnan ska blottas så mkt som möjligt?
Kan man stämma en kvinna för att hon har underlåtit att skyla hennes bröst offentligt?
Den här tråden startade jag efter att jag hade läst en (för mig) otroligt löjlig artilkel i SVD. Och samtidigt kom jag att tänka på hur upprörda jänkarna blev då en tidning hade en ammande mamma på framsidan.
Ska vi inte en gång för alla försöka att "avsexifiera" det här med nakna bröst?
Vad tycker du?
Bifogar en bild som hyllning till EN av kvinnans vackra attribut. Garanterat 100% äkta (inga tillsatser) och i sv/v o lite mörk för säkerhets skull.
Länk:
Programledare "blottade" sig - polisanmäls
Läs gärna feministen Hannas blogg om saken:
Är bröst porr?
Är nakna kvinnorbröst på bild bara OK om det framställs à la fine art nude ?
Ska vi bli mer restriktiva att visa tuttarna offentligt, tex på en badstrand, vid amning och liknande för att inte väcka sexuella känslor hos religiösa tex muslimer som ju ofta kräver att kvinnan ska blottas så mkt som möjligt?
Kan man stämma en kvinna för att hon har underlåtit att skyla hennes bröst offentligt?
Den här tråden startade jag efter att jag hade läst en (för mig) otroligt löjlig artilkel i SVD. Och samtidigt kom jag att tänka på hur upprörda jänkarna blev då en tidning hade en ammande mamma på framsidan.
Ska vi inte en gång för alla försöka att "avsexifiera" det här med nakna bröst?
Vad tycker du?
Bifogar en bild som hyllning till EN av kvinnans vackra attribut. Garanterat 100% äkta (inga tillsatser) och i sv/v o lite mörk för säkerhets skull.
Länk:
Programledare "blottade" sig - polisanmäls
Läs gärna feministen Hannas blogg om saken:
Är bröst porr?