Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nöjd med era EOS D10 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

jnse

Aktiv medlem
Är alla här som har köpt D10:an nöjd med den?

Har själv funderat på att beställa en sån...
Hörde att det var lång väntetid (många som beställt), men jag hittade ändå 2 webbutiker som hade den hemma..

Jag har ju några objektiv liggandes som jag använder till min EOS 1.. Men.. jag brukar ofta använda 28mm brännvidd, nu blir ju mitt 28-70mm objektiv ett 45-112mm vilket ju inte är så bra..

Så.. är det nån som har tips om ett bra (och inte för dyrt) 17-45mm objektiv, eller liknande.. (vill i allafall ha motsvarande lägst 30mm)

Jag är väldigt nöjd med min 10D. Den har levt upp till, eller överträffat mina förväntningar i alla avseenden.

Jag har en 16-35/2.8L och det är en utmärkt glugg, men lite väl dyr. Canons nya 17-40 verkar vara en fullträff, bra kvalitet, inte så hiskeligt dyr - kolla på Michael Reichmanns test av den.

jnse skrev:
Ja 17-40 verkar ju vara bra...
Men den var ju inte så billig heller.. :)

Allt är relativt. Visst kan du hitta billigare gluggar, men det blir ju "billigare" resultat också. När du nu skaffar ett så bra hus som 10D, varför inte skaffa en glugg som matchar? :)

ejeklint skrev:
Allt är relativt. Visst kan du hitta billigare gluggar, men det blir ju "billigare" resultat också. När du nu skaffar ett så bra hus som 10D, varför inte skaffa en glugg som matchar? :)

Hehe.. jo av den enkla anledningen att man måste få pengarna att räcka till :)
Jag köpte ju nyss (inte ens 1 månad sen) min Dimage 7i, med 1Gb CF-kort
gick ju bara det på 15000:-
Och nu tänkte jag fixa D10:an och en 550ex blixt, bara det blir ju 25000:-

Och _ifall_ det nu blir en D10, så vet jag inte ifall jag ska ha kvar Dimagen...
det är ju bra att ha en lite mindre digitalkamera också.. :)

D10 verkar då sälja bra.. fick detta svar från Scandinavian Photo:
"Vi har för närvarande lite över 60 personer i kö och drygt det dubbla i vår beställning"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar