ANNONS
Annons

Nåt lurt eller skall man bjuda?

Produkter
(logga in för att koppla)
ingen som nekar till det du skriver,, det är ju också sagt tidigare i tråden som du säkert har sett.

När det gäller tradera så har de helt klart mindre publik än typ ebay.de (naturligt nog;;) men visst har de underlag för att sälja en sådan kamera till normalt pris, utan tvekan!

/Niclas,

Re: Re: Re: Re: Nåt lurt eller skall man bjuda?

Niclasfoto skrev:
Riskerar,, OM han nu Är ärlig tror du då att buden stannar vid 3000,-;)??

Visst, killen har varit klumpig i allt som är gjort/som visas i auktionen men om han visar sig vara OK, visar kameran för typ 5 budgivare så VISST Tusan kommer budgivningen att kunna gå normalhögt!!!

!/Niclas,

Buden är uppe i 4150 nu :)

Skall bli intressant att följa och se hur det utvecklar sig.. Tror dock att jag står över att buda på denna, känns lite för skumt för min smak, men som jag skrivit tidigare, det kan ju vara på riktigt..

/Peter

Att säljaren nyss blev medlem och inte genomfört några auktioner är det som i stort sett bevisar att det är en bluff.

Men testa att maila och fråga om postförskott går för sig; då kan man ju alltid öppna paketet innan man betalar.. =)

Det borde ju även en seriös säljare gå med på när det rör sig om så mycket pengar.

elohim skrev:
Att säljaren nyss blev medlem och inte genomfört några auktioner är det som i stort sett bevisar att det är en bluff.

Men testa att maila och fråga om postförskott går för sig; då kan man ju alltid öppna paketet innan man betalar.. =)

Det borde ju även en seriös säljare gå med på när det rör sig om så mycket pengar.

Ska du öppna paketet innan du betalar på posten så får du nog se till att vara bra charmig. Här håller posten stenhårt på att du inte får röra paketet innan det är betalt.

FILM) (Caffe skrev:
Ska du öppna paketet innan du betalar på posten så får du nog se till att vara bra charmig. Här håller posten stenhårt på att du inte får röra paketet innan det är betalt.

Ja, men om man förklarar läget så kanske det finns en möjlighet iaf..

Iofs måste säljaren ha tillgång till post-/bankgiro.

elohim skrev:
Ja, men om man förklarar läget så kanske det finns en möjlighet iaf..

Iofs måste säljaren ha tillgång till post-/bankgiro.

Problemet är om säljaren har postbox, då är det OMÖJLigt att få uppgifter!

Erbjud säljaren Paypal eller payson, 99,99% idiotsäkert! Går säljaren inte med på det så skulle inte jag bjuda,, Går han med på det så får han inga pengar, om inte du godkänner den tegelsten han skickar såklart;)

/Niclas,

elohim skrev:
Med paysons betalningsgaranti så betalar man i förskott men pengarna når inte säljaren förrän man bekräftat att prylarna var ok. Känns som ett system som ingen har något att förlora på (om allt går ärligt till)

fhe skrev:
Med paysons betalningsgaranti så betalar man i förskott men pengarna når inte säljaren förrän man bekräftat att prylarna var ok. Känns som ett system som ingen har något att förlora på (om allt går ärligt till)

Jo det låter ju mycket bättre!

Måste va ngn här som mailat säljaren!??

Går han med på payson eller ngn annan genial betalservice??

Jag har själv handlat privat via payson och måste säga att det är en fantastisk service dem erbjuder!! Paysons tjänst erbjuder också olika typer av transaktioner, direkt till emailadress, betalningskrav direkt till mail, mfl.

/Niclas,

Ville bara påpeka att samma säljare också säljer en "Dell Latitude D600 Centrino 1.6ghz, new laptop!" ....utropspris 2100:-

Han fick plötsligt ett stort begär av att sälja all sin teknik till sjukt låga priser verkar det som....

Än en gång Om allt visar sig vara OK så blir det knappast så himla sjukt billigt, eller hur!
**

Det som enligt mig talar allra mest mot säljaren är att han inte lagt ngt jobb ned i att de första intrycken skall vara bra/reko. En förklarande text med lite mer personligt svung hade ökat förtroendet för honom, helt klart.

/Niclas,

"Ville bara påpeka att samma säljare också säljer en "Dell Latitude D600 Centrino 1.6ghz, new laptop!" ....utropspris 2100:-"

Ja, då finns det väl inte mycket mer att tillägga :-/ Man kan väl hoppas att han hamnar i Oslos tingsrätt.

Aton_ skrev:
"Ville bara påpeka att samma säljare också säljer en "Dell Latitude D600 Centrino 1.6ghz, new laptop!" ....utropspris 2100:-"

Ja, då finns det väl inte mycket mer att tillägga :-/ Man kan väl hoppas att han hamnar i Oslos tingsrätt.

Hallå, vad VET vi egentligen?

Har du ngt mer än starka misstankar?

Och här är ytterligare en...

1Ds till skambudspris

Medlemmen registrerad sekunderna innan annonsen lades upp, inget reservationspris, skickar internationellt, etc.

Dessutom är epostadressen hos en "free e-mail"-operatör (www.luxmail.com) som visserligen har en loginsida där man kan kolla sin mail, men ... försök skapa ett konto där om ni kan! :)

luxmail.com är registrerad av någon i Pakistan som har en ... yahoo-adress(!):

Registrant:
Maxoom
291 Rizwan Block Awan Town
Lahore, Punjab 54780
PK
5412145

Domain Name: LUXMAIL.COM

Administrative Contact:
Hussain, Fida [email protected]
Lahore, Punjab 54780
PK
5412145

Technical Contact:
Hussain, Fida [email protected]
Lahore, Punjab 54780
PK
5412145

Record last updated 07-24-2004 07:19:10 PM

... Och epostadressen till norrmannen är luxforyou@ ...

Jag vill inte låta paranoid, men jag tycker mig känna igen just den bilden på kameran sedan en tidigare annons, och jag tycker helheten luktar organiserad illegal verksamhet.

Är det någon som vill sätta emot att man kan finna väldigt liknande annonser på ebay?

Tror ni polisen överhuvudtaget bryr sig om man anmäler sånt här? Eller gäspar de bara, slänger anteckningsbladet i papperskorgen och återgår till högprioriterad brottslighet?

PS. Niclas: Naturligtvis kan vi inte veta något på bevisad nivå. Hur skulle det gå till? Det är precis därför den här typen av brottslighet kan pågå, det krävs en del arbete och annat för att någon skall kunna ställas till svars rent juridiskt.

per_silja skrev:
vi VET en hel del, vad mer behövs för att inse att det är något lurt?

är det kanske du som är säljaren Niclas? :)

Inget löjl nu då!

Så säg mig vad du VEt då? Nyfiken blev jag nu.

/Niclas,

Senast ändrad:
Aton_ skrev:

PS. Niclas: Naturligtvis kan vi inte veta något på bevisad nivå. Hur skulle det gå till? Det är precis därför den här typen av brottslighet kan pågå, det krävs en del arbete och annat för att någon skall kunna ställas till svars rent juridiskt.

Visst är det så, jag är inte oenig.
Jag säger väl inte att inget är skumt här! Läs mina inlägg om det är tvivel om det vetja.

/Niclas,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar