Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som testat detta?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara

Aktiv medlem
Hej!
vet inte ens om detta är släppt ännu, men det verkar så..?
Ilaffall: nån som testat som kan säga lite vad du tycker?
behöver en vidvinkel, men de är ju så satans dyra.. detta är ju rätt ok i pris och ljusstyrka...

Nån?

hej på er!!

Just det: LÄNKEN: http://www.scandinavianphoto.se/?36121

Hejsan.

Tyvärr har jag inte testat det, men om jag inte har helt fel så testar Foto det i senaste numret.

usch då...

åååkej!

Så tråkigt...på vilket sätt var det dåligt då? minns du?

Jag läste inte testet så noga men konstaterade att de tyckte att det var sämre än Tamrons 17-35, som i sig har halvdåligt rykte, och att deras testexemplar var sämre än Sigmas gamla version av 17-35, som har jättedåligt rykte.

Re: men usch!

Sara skrev:
Fy.. det låter ju inte lovande inte:-(

tack för hjälpen!!!

Testa själv Sara!

Jag har själv en gammal Sigmalins som blivit kritiserad för sin distorsion, vinjettering etc,, för fungerar det helt perfekt!!

Det hela beror till stor del på vad man fotograferar. Fotar man arkitektur så bör linsen teckna så rakt som möjligt osv,,,,

Frågan blir mer intressant om det finns "bättre" alternativ för samma peng,

Mvh Niclas.

hej!

Länken verkar inte funka som den ska... men i vilket fall så är det en zoom jag är ute efter...:) inga såna länkar på lager? haha!!

Tamron hade visst ett liknande, lite billigare till och med...som skulle vara bättre då eller? finns på scandinavian det med...är kanske ingen större skillnad på de två...

Och Niclas, visst kan jag testa själv, men att köpa en optik utan att höra sig för innan, känns ju också lite knas... vill ju helst inte lämna tillbaka den sen, så är det stoora fel är det ju alltid bra att fråga innan! :)
Är egentligen ute efter att ha den på min D60, men även till att kunna använda den på min analoga kamera som just vidvinkel...
Suck..en hel djungel detta ju!! :)

Tack för er hjälp!

Senast ändrad:
Begagnad Canon 17-40/4 verkar ligga i samma prisklass som ett nytt Sigma och är ett väsentligt bättre val. Men är förmodligen svårt att hitta.

joo...

Jo, har letar beg vidvinklar hur länge som helst, men det verkar helt omöjligt...

Sånt är livet!

Nåja, får väl göra som Niclas sa och helt enkelt testa mig fram!

Hej hej!

ANNONS