Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som sålt bilder via sin Portfolio?

Produkter
(logga in för att koppla)

NixXxoN

Aktiv medlem
Eftersom syftet med portofolios på denna sida tydligen ska vara att få sälja bilder till vem det nu ska vara så är min fråga:
Är det någon här som har gjort det? Alltså fått sälja bilder tack vare att dom haft bilder i sin portfolio och därmed fått sälja någon/några bilder! Kul att veta.

Det var också en av mina tankar. Stryker det omkring bildköpare på dessa sidor eller vet dom redan om att den och den personen har bilder här?

Lite vid sidan av, men jag har fått två fotojobb tack vare medlemskap på fotosidan.

Portfolion är inte aktiv, jag använder min webbsida istället. (Som uppdateras och skall ut på nätet snart igen.)

Inte bilder

Jag har inte salt bilder men jag har blivit erbjuden frilansjobb. Det ar bra att ha en snygg hemsida att kunna visa upp. Jag har fatt mina jobb i Tyskland och USA

Bra med portfolio. Så behöver jag inte göra min egen hemsida.

Jag har fått några fotograferingar genom min portfolio på nätet. Har gett ut adressen i fyllan och villan när jag har varit i byn. Och blivit överraskad när det har legat en mail ett par dagar senare.

Portfolion är perfekt att visa fram. Det ger också ett seriöst intryck, när man har bilder att visa fram. Jag visade mina bilder på fotosidan för några tjejer jag mötte på Koh Samui i somras. Det resulterade i en serie med bilder. Ett knep till den som startade en tråd om hur man hittar modeller..

Hilsen Peter

Jag tycker att fotosidan borde marknadsföra portfolierna bättre. Ett sätt är att de slumpmässiga bilderna hämtas från portfolierna (då skulle säkert den genomsnittliga kvaliteten öka)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar