Annons

Nån som kan hemsidor?

Produkter
(logga in för att koppla)
jo den är ju gjord i en automatisk hemsideskapare typ men sådär ser den då inte ut på min skärm (eller ngn annan jag kollat på heller för den delen:p Ingen aning vad jag ska göra åt det faktiskt
 
Vad det gäller upplösning så går det att anpassa material via javascript eller tex flash. Den andel som har dessa avstängda är väldigt liten rent generellt. Det är dock helt en helt annan nivå av programmering då. Att överhuvudtaget göra sidor med "dynamisk layout" kräver kunskap och lite mer planering. Detta för att bygga funktioner för det men också för att det verkligen ska se likadant ut på alla webbläsare. Tyvärr inte bara wilken webbläsare du haft i åtanke när du skapat sidan men även vilken version av den samma.

Håller man sig normalt under 1000 px i bredd för den aktiva ytan så kommer man undan väldigt mycket. Höjden har tidigare vettig storlek och med utveckligen hela tiden gått framåt och blivit större och större. Nu med alla smidiga laptops och skärmar i smalare format så har det tyvärr backat en del. Det märks tydligt på tex jobbet där projektledare, art buyers etc sitter och scrollar på saker som bara borde funka.

När du skapar dina sida så är det väldigt bra om du försöker titta på vad du har för målgrupp. Går det att ringa in en viss primär grupp eller täcker det allt från reklambyråer till privata porträtt?

Tittar man på din nuvarande sida så tycker jag att grundtanken funkar rätt bra att du delar upp det på enklare information om ditt utbud, priser etc och sen har renodlade galleri.

Personligen så skulle jag byggt sajten i flash vilket skulle säkerhetställa att du får samma utseende på alla webbläsare. Kanske komplettera med en enklare sida för dom nu skulle ha stängt av flash vilket är en väldigt liten del. Och istället anlitat nån igen för att göra de uppdateringar som du behöver göra.

Att köpa tjänster som man inte är helt bekväm med är inte alltid lätt och ska den andra parten hjälpa till med. Precis som du själv anlitas för att fotografera. Alla har vi olika bilder om vad som ska göras, hur man ser på ideer och bättre att vara övertydlig än att bråka i slutet.

Försök hitta nån du tycker är duktig och seriös än att lära dig själv att programmera och tänk mer på fotograferingen. Det finns tyvärr ingen enkel genväg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.