Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nån som har koll på denna fotobutik...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Estethia

Aktiv medlem
jag är mega-nyfiken på den här fotobutiken:
Schönherrs Foto.
nån som vet nåt, vadsomhelst?
vad har dom för service? trevlig personal? bra grejer? hur är deras lokal (har inte varit där än)? historik? osv osv...
blir glad för all info jag kan få!
:eek:)

tjosan!
;o)

Jag vet att de har ett hyfsat begagnatsortiment samt att de alltid har stängt när jag är i närheten... :(

*skratt*
oki.. betyder det att de stänger tidigare än vanligt, eller bara att du brukar vara sent ute?

hur verkar personalen?

är nyfiken för jag ska ha ett snack med dom på måndag eftersom jag sökt jobb där.

Jag har varit där...

..ett par gånger.
Personalen är väl ganska bra, det lilla jag pratat med dem. Tycker dock att de kan behöva en tjej där, för jag har nog bara stött på en massa gubbar som arbetar där.

Lokalen är inte så jättestor. Vad kan det vara i kundytan. 40Kvm eller så. Vet ju inte hur det ser ut "Behind the scene" så att säga..

Lycka till på Måndag!
Eller "break a leg" om du är vidskeplig.

Jonas Hägglund
http://www.jhphotography.se

sökt jobb där

Då jag var där så verkade det som om alla var väldigt seriösa och kunniga på sitt område. Ligger på Upplandsgatan inte så långt från Norra Bantorget. Öppet tiderna är väl som vanliga så du kommer att komma hem i tid till kvällsvaggningen.

Jag har handlat där och det är en bra butik med ett bra sortiment. Jag åker gärna tio mil för att komma dit.

Har köpt det mesta hos herrarna på Schönerrs. Finns stor kunskap och hög trevlighets faktor. Har hjälpt mig några ggr då man kört fast i teknik träsket.

Lycka till Christel!

Hälsningar

Mats

Dom är väldigt dyra och ger skambud om man vill sälja något till dem. Jag har varit inne med en mellanformatskamera och frågade vad jag skulle få, mindre än hälftan av vad Focus/Gårda skulle ge mig (6000:- mot 13000:) och då hade de i Göteborg inte ens sett min kamera. Den "äldre herre" jag pratade med var dessutom inte på bästa humör, han kanske hade en dålig dag, men ändå. Schönherrs Foto är inget jag kommer att vända mig till i fortsättningen, jag håller mig borta från stockholmsbutikerna i allmänhet då jag fått ett litet negativt intryck, pga hur man blir bemött. På Schönherrs Foto är de säkert jättekunniga på alla typer kameror och de har ju stort utbud, men det räcker inte riktigt för min del om de vill ha mig till kund.

Mvh/fredric

Jag har handlat där flera gånger och måste säga att dom är väldigt trevliga och kunniga!
Som sagt, en tjej kan nog behövas, bara "äldre" män där..Dom gör hursomhelst ett mycket seriöst intryck.

Lycka till!

Jesper

När du ändå är där så kan du ju tipsa dom om att uppdatera sin hemsida. Tittade in där och hittade följande.

Canon Eos D30 för 30.800 :- är väl ingen höjdare.

Kanonpris ??

:)

För övrigt så har jag aldrig haft med dom att göra, och därför kan du bortse från mitt inlägg.

Nu kanske jag kan få 15-20.000:- för min begagnade D30 iallafall.

:)

ok, tack så mycket!!! :eek:D
blandade åsikter, men det mesta verkar positivt.
:eek:D
låter trevligt, va bra! :eek:)

jo, deras hemsida behöver ett och annat. men det kan man kanske fixa åt dom om man börjar jobba där, vem vet.. ;o)

nu ska jag gå och bryta ett ben. ;o)

tack för all hjälp!!
:eek:D

Inga problem med Schönherrs. Hjälpsamma, trevliga, engagerade. Stort begagnatsortiment.

Finns f ö en tjej som jobbar där nu. Kanske sommarvikarie vad vet jag..
Men jag blev förvånad =)

Jag har handlat mycket där och är helnöjd. De är mycket bussiga och ger bra service.
I mitt tycke en av de bästa fotoaffärerna i stockholm.

Fråga personalen om fritidsintressen:

Svarar de, jakt, segling och golf, så vet du att det är bra betalt på firman och gott om ledig tid ;-)

pja. jag vet inte riktigt än, måste jag erkänna. ;o)
ägaren var väldigt trevlig och pratsam, vi pratade om massor som inte hade med själva jobbet att göra.. ;o)
jag vågar inte berätta så mycket mer (skrockfull som attan).
jag har vid flera tidigare tillfällen kännt det som om jobbet jag söker är mitt och så går det till nån annan iallafall, så jag är förstås smått nervös. :eek:/
för självklart så gillade jag ägaren och de övriga verkar oxå trevliga och butiken har suveränt rykte.
ja usch. jag vill nog ha jobbet alldeles för mycket.. :eek:O
*håller alla mina 76 tummar*

nåväl. kanske ska jag provjobba ett tag iaf.
jag vet förmodligen på onsdag hur det blir.
snälla, håll tummarna för mig!
går det bra så kom å hälsa på vet jag! *flinar*
;oD

Re: Vi håller tummarna!

Jonte11 skrev:
Och självklart kommer man att hälsa på.. Är ju ändå där ibland.. :)

tackar!! <:eek:D

hehe, kul! om man börjar jobba där så kanske man får träffa en massa fotosidanmedlemmar en massa då!? *roooligt*

ANNONS