Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån som handlat av Elektronikshop

Produkter
(logga in för att koppla)
Sorry! Det var lite fel valt uttryck.

Ehh? Nu tyckte du att du var kul, när du hittade på ett citat som jag aldrig skrivit, samt modifierade ett annat av mina citat.

Nog får du kalla dig "Elakajonas" och göra ett sken av att du är en badboy, fastän dina påstådda "meriter" som du tror ska reta upp folk här inte ens är olagligheter (Oj, har du beställt kamerautrustning från en gråimportör? Värsta gangsta och outlaw! Eller inte.). Alla har ju sina behov, så också du. Men att felcitera folk som du gör är faktiskt enbart patetiskt (och olagligt).

P.S. Flesta stavas inte med "ä".

Ehh? Nu tyckte du att du var kul, när du hittade på ett citat som jag aldrig skrivit, samt modifierade ett annat av mina citat.

Nog får du kalla dig "Elakajonas" och göra ett sken av att du är en badboy, fastän dina påstådda "meriter" som du tror ska reta upp folk här inte ens är olagligheter (Oj, har du beställt kamerautrustning från en gråimportör? Värsta gangsta och outlaw! Eller inte.). Alla har ju sina behov, så också du. Men att felcitera folk som du gör är faktiskt enbart patetiskt (och olagligt).

P.S. Flesta stavas inte med "ä".

Okej, jag vet, det där var omoget och barnsligt. Menade inget illa.

Men tillbaka till ämnet. Frågan jag ställer är om det är olagligt av mig att handla från utlandet. Nu syftar jag inte enbart på Elektronikshop utan internethandel i allmänhet. Om jag köper kamerautrustning av B & H i New York eller om jag ropar hem något på Ebay från en säljare i Usa eller Hong Kong? Detta är väl knappast en olaglig handling från min sida? Olaglig sidoimport blir det väl först när jag köper större partier för att sedan sälja vidare? Sen kan man ju diskutera hur vida denna lag om sidoimport gynnar eller missgynnar oss konsumenter. Att ha "monopol" på import hjälper ju svenska Canon och Nikon att hålla riserna uppe.

Det gick finfint!

Affären jag gjorde med Elektronikshop fungerade utmärkt. Jag blev korrekt hanterad och varan levererades snabbt! För mej kändes det tryggt.Men självklart kan men om man har otur åka på tull och moms. Varans värde står på paketet och det betalade jag tull för.

Undring forts

Elektronikshop pratar om hög etik och moral på Tradera men han har inte moralen att tala om vad som gäller om paketet fastnar i tullen.
Själv har jag just fått lös min leverans och blev tvungen att betala moms och tull för att hem den.Tullen godkände inte det nedskrivna värdet på varan ej heller de fejkade kontoutdrag som säljaren uppmanade mig att skicka till dem När dom fått ett riktigt kontoutdrag från mig släppte dom varan. Jag gjorde så för att jag låg ute med pengar som jag var orolig för att inte få igen. Leveranstid 4 veckor pris 25% högre än traderapriset blev facit Mailkontakten med säljaren verkar också ha upphört.

Rolle J

Senast ändrad:
Undring forst forts

Säljaren erbjuder kompensation pga strul och fördyring i form av moms och tull. Bra tycker jag att han tar sitt ansvar,

Man vill ju höja ett varningens finger för att göra sådana här affärer
på nätet det finn säkert de som blivit blåsta rejält.

En som lärt sig något

Rolle J

Har bara en sak att säga. Handla hos (ex.) fotokungen = INGA problem. Hahaha... köpte nyss ett 70-200.. då det är väääldigt mycket pengar så övervägde jag att köpa från en importör på blocket. Men efter lite tänkande så, nej aldrig i livet..

Vill man bli blåst så handla av nån importör men anser inte att man kan klaga sen då man vet riskerna ?

Har man inte läst på innan man handlat så..

Man bör inte handla av denna (Sinat) som han heter! han bor nu mer i kalifornien och har senaste veckan mordhotat en hel familj i skåne därför en kille letade upp vem som låg bakom Elektronikshop, han svarade då med att via mail mordhota honom och hans familj!! ytterst seriös!!
Han är så anmäld till polisen, jag vet också att han är under förundersökning hos skattemyndigheterna, så akta er för att handla då det snart blir tvärstopp med leveranserna!!
Mvh
Mats

Senast ändrad:
Man bör inte handla av denna (Sinat) som han heter! han bor nu mer i kalifornien och har senaste veckan mordhotat en hel familj i skåne därför en kille letade upp vem som låg bakom Elektronikshop, han svarade då med att via mail mordhota honom och hans familj!! ytterst seriös!!
Han är så anmäld till polisen, jag vet också att han är under förundersökning hos skattemyndigheterna, så akta er för att handla då det snart blir tvärstopp med leveranserna!!
Mvh
Mats

Med tanke på att du själv importerar kameror och objektiv från USA, som du sedan säljer på Tradera så förstår jag att du vill bli av med Elektronikshop. Han är ju en farlig konkurent!

http://www.tradera.com/Proffsobjektiv_Canon_EF_50_1_2L_USM_NYTT_-auktion-72896688

Med tanke på att du själv importerar kameror och objektiv från USA, som du sedan säljer på Tradera så förstår jag att du vill bli av med Elektronikshop. Han är ju en farlig konkurent!

http://www.tradera.com/Proffsobjektiv_Canon_EF_50_1_2L_USM_NYTT_-auktion-72896688
Han jag refererar till är på denna tråden! den mordhotade alltså så jag skiter fullkomligt i konkurens!
då jag säljer med extremt låg marginal!
sätter ut allt för 1kr sedan får marknaden bestämma!
oftast täcker det enbart frakt moms!
Sedan gör jag rätt för mig det gör inte elektronikshop!
Mvh
Mats

Har själv handlat från Sidna Sinat eller vad han nu heter. Dock hette det inte elektronikshop på den tiden...

Han bemötte mig trevligt, leverade i tid, med det priset han lovat. Han stod för tull + moms tror jag.
Jag har inte gjort något olagligt, och "tjänade" en hacka.

Om det skulle vara så att han faktiskt mordhotat en familj, så tycker jag dock att alla ska ta avstånd från hans verksamhet... Men om detta inte skulle visa sig vara sant, så kan jag rekommendera honom. (Även om affären kan verka vara tvivelaktig i vissas ögon)

Mvh

Stefan

Har handlat via en person som kallar sig Christian Karlsson med mail adress: [email protected] och fått så kalllade kvitto från Elektronikshop. (vilket EJ är gilltigt som kassakvitto/faktura för granti, innlänning)

han utlovade 1 år garnti vilket man inte kan förvänta sig av någon inportör från USA m.m trotts att dom lovar det.
och leverans tiden brukar ofta vara läng, i mitt fall 4 veckor!

leverera gör dom med som sagt betala via Payson.se och räkna med lång leverans tid och räkna INTE med någon garanti trotts att det utlovas....

Konstigt att inte Tradera sätter ner foten och stänger av sådana här tjommar. De lurar ju trots allt kunderna med t.ex. garanti på kamerahus och även en blind på Tradera borde inse att de håller på med gråimport?

Mycket märkligt...

Konstigt att inte Tradera sätter ner foten och stänger av sådana här tjommar. De lurar ju trots allt kunderna med t.ex. garanti på kamerahus och även en blind på Tradera borde inse att de håller på med gråimport?

Mycket märkligt...

Inte alls märkligt, Tradera tjänar ju pengar på dem..

Extraprylar är ju också en som till 99,9999% är en som sysslar med gråimport. Han/Hon får ju husera precis hur som helst verkar det som.

Vet att han är under utredning, en som handlat av honom har anmält honom till tradera då han fick betala tullmmoms.
han försvinner inom en snar framtid skulle jag tro.
Mvh
mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar