Annons

Nån som beställt från www.nomatica.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
nån som har köpt av dom? Några erfarenheter? Väldigt bra priser har dom iaf, bättre en från Technikdirekt, dessutom kan man beställa utan massa krångel med IDhandlingar och sånt trams mot postförskott...

väldigt informativ sida hadde dom också..
 
Senast ändrad:
Hoppsan! Ja, där var det billigt...
Följer med intresse denna tråd.

Förresten, vem faen köper en D60 för 22818 SEK, när de tar 13502 SEK för en 10d?

Får de någon slags bidrag för upptagen lagerplats eller nåt?
 
Har en god vän till mig som beställde sin Sony cybershot V1 där. Han fick dock vänta för den var slut på lager. Annars gick allt som det ska.

/Steven
 
Oj, har kollat runt lite på priserunner och det verkar som att dom är listade där, och dom har fått bara bra kritik, verkar lovande dethär... :)

Vilken kamera ska man ta nudå, nu börjas det igen.

Minolta DiMage Z1 för ca 3200kr inkl.frakt.
Canon Powershot G5 ca 5200kr inkl.frakt.
Canon Powershot A80 3580kr inkl.frakt
Finepix S5000 Z 3250kr inkl.frakt.

G5:an står sig rätt bra mot dessa kameror vad jag vet, men ja kollade på dpreview och var inte alls nöjd med nattbilderna från denna kamera. Hur är det på dom andra som jag nämnt?
 
Senast ändrad:
Gäller att kolla priserna ordentligt, allt är inte billigare. canon EF17-40mm 4,0L är ca 600kr dyrare än i sverige!

/Patrik
 
Jag märkte också att allt inte var billigare, tex mobiltelefoner kostar samma som här i sverige. Men de produkter som jag nämnde var ju betydligt billigare än i sverige.
 
"För att överleva behöver Nomatica en bruttomarginal på försäljningen på mellan 12 och 15%, medan traditionella butiker behöver 30 till 35%."

Skulle vilja se den fotobutik som kan hålla 35 marginal. Går man på rek.priserna från tillverkarna så brukar man landa på 20 marginal. De flesta butiker ligger på runt 15%, ibland lägre.
 
VAD??..kan nästan svära på att de blivit dyrare. Var bara någon dag sedan jag kollade där och då verkade alla kameror billigare, nu stämmer inte detta??

Bla en Olympus 5060wz låg då på 683, nu 697 euro.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.