ANNONS
Annons

några frågor...

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickesvenfelt

Aktiv medlem
Hej, jag har en Sony alpha a200 och undar bara lite spontant, finns det några Alpha kameror som ligger runt NIKON d80:s pris samt bildkvalite?

Var finner jag fototävlingar?

Blir glad om någon länkar ett billigt tele objektiv samt vidvinkel objektiv till sony.

MVH Niclas!

Frågorna du undrar över finns det tusentals svar på redan. För din egen skull så föreslår jag att du använder forumets sökfunktion.

Nu funkar det att söka.
Jag har hittat a700, och undrar därför hur den mäter sig mot NIKON d80?
Vilken vinner?

Sök i forumet.

De kameror som finns idag (i samma klass givetvis) är i stort sett lika bra. Titta hellre på andra egenskaper som tex:
Optikutbud
Känsla/handhavande
Stabilisering i huset
osv...

Det finns hundratals trådar om ämnet.

Hej, jag har en Sony alpha a200 och undar bara lite spontant, finns det några Alpha kameror som ligger runt NIKON d80:s pris samt bildkvalite?

Blir glad om någon länkar ett billigt tele objektiv samt vidvinkel objektiv till sony.

MVH Niclas!

Din A200 är i samma nivå som D80 .. Samt har ytterligare funktioner som D80 inte har.. På så sätt är redan din A200 en "bättre" kamera än en D80...Därmed har du svaret även på din fundering runt A700..

Sedan är det ju kameran som tar bilderna. Men du som avgör hur dom ser ut...Inte kamera i första hand inte..

En erfaren kan med den enklaste enklaste systemare med kitzoom ""slå ut"" mig med min A700 samt med finaste optiken som jag har därför att kameran avgör inte bilden så mycket som fotografen gör det samt kunskaperna i bildprogrammen sedan.. Så där förlorade jag direkt utan snack...Oavsett en "bättre" kamera...

MVH Niclas!

Tänk på att bättre kamera kräver bättre optik, det är väl där kostnaden kommer att ligga. Du vinner inte på att byta kamera om du köper billiga objektiv. Jag hade en 200, och märkte en jätteskillnad när jag köpte kvalitetsoptik till den. Kameran fick ett rejält lyft.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar