Annons

Några frågor kring 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

HaakanD

Medlem
Ska köpa dslr och har bland annat titta på 350d. Upplever den som något lite men annars är den mycket attraktiv. Vänjer man sig vid storleken? Det är ju trots allt en fördel också då den är lätt att ta med sig.
Hur mycket måste man arbeta med bilderna? Vet att det blir bättre men ibland vill man ju kunna ta lite semesterbilder utan att behöva bearbeta alla.
 
Hej

Storleken är inget problem för mig, snarare tvärtom. Har ju en 1D mk2 också, o den är för stor då man reser.
Har batterigrepp till 350D, det e bra då man har långt tele på.

Svaret på din andra fråga är svårare, mitt råd är att kör råfiler redan från början, dvs lägg lite mer tid på bearbetning. Kameran lämnar otroligt brusfria o bra bilder som man kan göra underverk med i RÅ formatet om man bommar lite i exponeringen.

Har aldrig kört JPG med nån av mina Canon, började med D30, o ser idag att det var klokt, har, nu när man lärt sig mer, räddat en del gamla bilder som var luriga.

Roine
 
Min tanke är att börja med kitoptiken för att sedan införskaffa något roligare. Har tittat på på bla sigma och tamron men personl på scandinavianphoto sa att de har haft väldiga problem med dessa bla med af och de rekommenderade inte alls dessa märken. Stämmer detta?
 
jag har:
Sigma EX 18-50/2,8 DC
o
Canon 28-200 med mig på resorna. Har flera L gluggar o en 1D mk2, men det blir för tungt.

Sigman e helt ok, sålt av kitgluggen med 300D jag hadde tidigare.

Den var rätt ok, kolla www.roine.nu barcelona där, tagit med 300D med kitgluggen.

roine
 
Köp!

Hej!
Jag har en 350D som jag är otroligt nöjd med. Att den är liten är bara en fördel om man inte har alltför stora händer men då kan man ju alltid komplettera med ett extra grepp. kameran har väldigt lätta och bra inställningar om man bara vill ta enklare semesterbilder. Bara att öka färgmättnad, kontrast och skärpa till önskad nivå så kan du glömma allt vad bildhantering heter om du vill göra det lätt för dig. Vill du jobba mer med bilderna är det bara att köra neutralt eller RAW (vilket oxo kräver stort minneskort vilket kan va svårt på semesterresor).
Kan rekommendera standardgluggen till att börja med och en 28-135 IS USM som suverän allt-i-allo glugg. Ett mkt bra objektiv till bra pris!
Lycka till! /Stefan
 
Re: Köp!

stefan p skrev:
Hej!
Jag har en 350D som jag är otroligt nöjd med. Att den är liten är bara en fördel om man inte har alltför stora händer men då kan man ju alltid komplettera med ett extra grepp. kameran har väldigt lätta och bra inställningar om man bara vill ta enklare semesterbilder. Bara att öka färgmättnad, kontrast och skärpa till önskad nivå så kan du glömma allt vad bildhantering heter om du vill göra det lätt för dig. Vill du jobba mer med bilderna är det bara att köra neutralt eller RAW (vilket oxo kräver stort minneskort vilket kan va svårt på semesterresor).
Kan rekommendera standardgluggen till att börja med och en 28-135 IS USM som suverän allt-i-allo glugg. Ett mkt bra objektiv till bra pris!
Lycka till! /Stefan

Är också helnöjd med min 350D. Ett tips är att dra åt de yttre skruvarna. På mitt ex gick de att dra åt lite till och allt plastknarr försvann direkt efteråt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.