ANNONS
Annons

Några förslag på retusch?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vikster

Aktiv medlem
Hur skulle ni retuschera denna bild om ni max fick lägga 3 minuter per bild? Actionscript godtas som tidsförkortare ;)

Bilagor

• litentjej.jpg
    litentjej.jpg
    99.8 KB · Visningar: 568
Vikster skrev:
Hur skulle ni retuschera denna bild om ni max fick lägga 3 minuter per bild? Actionscript godtas som tidsförkortare ;)

Jag skulle beskära bilden något, lägga på lite kontrast och skärpa... sedan ta bort så mycket av den störande bakgrunden som jag hann på den återstående tiden av de 3 minuterna. Det är ungefär vad man får för tre minuter nuförtiden :)

Aningen nermörkad med nivåer, extra nermörkning på bakgrunden. Sen skuggade jag lite med efterbelysningsverktyget i skuggläge på ögon och ögonbryn. Klonade även bort ljuslågan som ville dra till sig blicken från huvudmotivet.

Rätade även upp bilden nån grad samt breddade den lite i botten med perspektivverktyget. Knappt synligt iofs, så det kunde jag kanske ha låtit bli.

Vitade visst till ögonvitorna också. Fasen vet om det inte tog nån minut längre tid än tre.

Fick man lägga mer tid skulle jag markera upp händerna och jobba bort lite rödstick där.

Bilagor

• attachment.jpg
    attachment.jpg
    48.3 KB · Visningar: 483
Senast ändrad:
Lite tidsfusk blev det faktiskt. Hamnade nog på 5 min.
Kontrastökning, öknad färgmättnad i klänningen och läpparna, lite mörkare bakgrund och en liten skärpning.

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    54.1 KB · Visningar: 304
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar