Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Några bilder tagna med EF1200mm f5,6 L USM?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har bara sett en, mig veterligen, och det var i Canons bok EF Lense Works III. Undrar också om den inte förekom i en reklamsida för Canon i en gammal Popular Photography också - samma konfiguration med videokameran, riktad mot en bergsklättrare flera kilometer bort. Vansinnigt.

Det är ett bra objektiv att fota solen, när den går ned. Tja, vad mer?

Allvarligt talat så finns det ju inte så många exemplar och de stackars ägarna har nog ingen energi kvar för att läsa forum och lägga upp testbilder på pbase.

Frågan är väl också om man kan se någon upphetsande skillnad gentemot en 600 f/4 med en 2X.

Förutom det ni postat här har jag inte sett så mycket av den gluggen. Jag har för mig att Canon skapade den i samband med något OS i början av 90-talet, och att den då endast gick att låna eller hyra.

Nyligen såg jag den dock i en prislista på en nätbutik, och jag har för mig att det var väl många nollor på den prislappen :)

Bilderna från Aten 2004 påminner mig om när plötsligt alla pressfotografer skulle ha LÅÅÅÅÅÅÅNGA vita teleobjektiv. En svensk fotograf tyckte det blev lite besvärligt när han ville plåta svenskarna på en del av arenan, när alla andra siktade åt andra hållet :)

900.000 är den senaste prisuppgiften...och inte nog med du ska upp med stålarna, du måste även ansöka om att få köpa ett..Canon Europe har 1 ex. av gluggen, som åker med på diverse större sportevenemang.

Canon byggde förmodligen de här gluggarna bara för att visa att det gick (det finns väl inte så många exemplar över huvud taget), och lånade ut dem till utvalda fotografer under vilket OS det nu var.

Prislappen är väl egentligen inte så konstig. Jag har för mig att motorcyklarna de bygger hos Orange County Choppers (som visas på Discovery) kostar ungefär så mycket, och det finns förmodligen fler sådana motorcyklar :)

Även jag har hört att det kostar ca 900 000 kr. Har dessutom hört att det bara finns 15 st exemplar i världen och att National Geographic äger två av dem, men jag kan ha fel. Rätta mig gärna i så fall..

När vi ändå e inne på udda saker.. någon som sett denna förrut? och vet vad det är för något

[bild borttagen av forumvärd]

defiant skrev:
När vi ändå e inne på udda saker.. någon som sett denna förrut? och vet vad det är för något

det är ett gaaaammalt motljusskydd... Lars Johansson har berättat för oss på FM... han brukar fota tillsammans med killen...

PS: Är det ok att du bifogar bilder som någon annan tagit? Det är faktiskt copyright Lars Johansson.

Det är min bild som jag tagit. Du kunde ju fråga innan du använder den !!!

Det är ett 70-200 L zoom med ett annat motljus-skydd.

Lars

Jag skulle gissa på att 1 och 2 är utrustning för att styra kameran trådlöst. Bokstäverna representerar då olika kanaler.

En gissning bara

Lars Johnsson skrev:
Det är min bild som jag tagit. Du kunde ju fråga innan du använder den !!!

Det är ett 70-200 L zoom med ett annat motljus-skydd.

Lars

Give me a break! killen lånade ju bara bilden till fotointresserade på FS, eftersom han var nyfiken på vad det va för något sorts motljusskydd.

Kanske inte ska lägga upp bilder över huvudtaget om man är så kinkig!

/J

Jesper71 skrev:
Give me a break! killen lånade ju bara bilden till fotointresserade på FS, eftersom han var nyfiken på vad det va för något sorts motljusskydd.

Kanske inte ska lägga upp bilder över huvudtaget om man är så kinkig!

/J

Hej

Jag tror inte Jan tänkte på det, man kan ju inte tänka på allt. Men jag tror det är allmän praxis samt hövlighet att fråga Copyright innehavaren om lov. Lite som om man vill låna grannens bil, tar den utan att fråga, eller frågar om man får låna den.

Bästa hälsningar från molniga Skåne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar