Annons

Något att fota i Skiathos?

Produkter
(logga in för att koppla)

Grönbeck

Aktiv medlem
Den 24:e maj bär det av till Skiathos i Grekland för en veckas avkoppling med värme, sol och bad. Självklart ska kameran med, jag hoppas att det finns mycket att plåta och jag misstänker att jag kommer ägna minst lika mycket tid åt kamera som åt något annat.

Någon som varit där, eller i närheten, som har något tips på platser att besöka och saker att fotografera? Det mesta är egentligen av intresse, jag har ännu inte hunnit nischa mig ordentligt utan fotar det mesta jag stöter på som tilltalar mig; natur, vyer, människor, föremål etc. Min flickvän som också fotar mycket ska ju också med så klart, så bredden på motiv blir ännu större där.

Finns det några ruiner från antiken i närheten? I så fall är min lycka gjord...

Hur har de det med strömmen i Grekland? Är det 220 volt som här eller måste man ha adapter/omvandlare för att kunna ladda batteriet mellan varven (och för att köra den bärbara datorn med som man lagrar bilderna på)?

Mycket tacksam för alla svar och tips och idéer!
 
Hallå!
Jag har varit där och det är mycket trevligt! Det finns väldigt trevliga bergsvägar så en hyra av bil eller scooter är varmt rekommenderat. Det finns bland annat ett schysst kloster uppe bland bergen som kan erbjuda snygga byggnader och maffig utsikt. det är värt att leta upp de lite mindre stränderna som ligger utmed kusten, man kan behöva knata lite men det är som sagt väl värt. Annars så funkar det bra att gå omkring inne i staden som är riktigt "vykortspittoresk". Ha en trevlig resa!
Hälsningar Erik
 
Har varit runt på Skiatos och visst finns det fina vyer, men inte så det dräller om dem direkt. Mest barrskog o flugor. Åk över till motsatta sidan från hamnen, man åker ut mot flygplatsen och sen vidare, där har du ett fint kort på hamnen på kvällen mfl. Hyra skoter var enklast, enklast o ta sig fram. Försök komma in i ett hus och komma högt upp och fota på hustaken i solnedgång eller uppgång. Fina vita hus!

Lycka till
Dave
 
Erik och David:

Tusen tack för tipsen, ska försöka ha dessa i åtanke!

Andreas:

Tack för tipset om kalimera.nu, där verkar finnas en del matnyttigt. Men forumet får de klara utan mig, processen att registrera sig där var rent ut sagt löjlig och jag bojkottar sådant av ren princip. Men tack i alla fall, sidan var bra! :)
 
Såg nu på kalimera att Grekland har 220 volt i sina väggar, så då slipper man gudskelov hålla på med adaptrar och jox. :)

Så har vi lärt oss något nytt idag med!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.