Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som vet mer...

Produkter
(logga in för att koppla)

Lazze2

Aktiv medlem
... om HDPS-1 / 40 GB Hard Disk Photo Storage från Sony??
Läste i någon fotoblaska om att Sony skulle släppa en bärbar hårddisk för runt 2000:- med kortläsare.
Har sökt på Sony's site men får inget napp. Priset verkar attraktivt!
Har en god vän som skall åka till det stora landet i väster, och nu funderar jag på att köpa en Ipod 20GB, för att "slå 2 flugor på smällen" - både musik och mellanlagring av bilder. Säges kosta runt $300 / 2100:-. Är det ett OK köp? Erfarenheter efterfrågas! Vad behövs för tillbehör för att spara från CF i en Ipod?
 
Till iPod finns en kortläsare som Belkin tillverkar, men den fungerar bara till 3:e generationens iPodar, dvs de som är lite rundare till formerna. Den kostar runt 700 spänn har jag för mig. Vet ej hur den är då jag har en äldre iPod.

/Petter
 
PetterM skrev:
Till iPod finns en kortläsare som Belkin tillverkar, men den fungerar bara till 3:e generationens iPodar, dvs de som är lite rundare till formerna. Den kostar runt 700 spänn har jag för mig. Vet ej hur den är då jag har en äldre iPod.

/Petter

Undvik iPod. Flickvännen har en sådan och visst är det en skitbra spelare. Tyvärr tar batteriet slut efter 1-1½ år, när man kontaktar supporten säger det är bäst att man köper en helt ny spelare för 4000 kronor.

Supporten på apple är ingenting att skryta över heller, har försökt skicka tillbaka iPoden på reparation i någon månad nu. Har skickat mail, har skickat iväg alla kvitton och sådant men vi har fortfarande inte fått något rma för att skicka den på reparation. Snart är garantitiden också ute...

Fy fan, visst gör apple bra produkter men deras support är riktigt dålig.
 
Låter som du har haft rejält oflyt.

Kan man inte bara lämna in grejen hos en auktoriserad appleverkstad så går det automagiskt på garantin?
 
Johan Okker skrev:
Låter som du har haft rejält oflyt.

Kan man inte bara lämna in grejen hos en auktoriserad appleverkstad så går det automagiskt på garantin?

Nej, tyvärr går inte det. De autoriserade verkstäderna hänvisar till att man måste skicka iPoden till Irland. För att de ska göra det åt mig måste jag överge mitt ägarskap över iPoden och skriva verkstaden som ägare. De rekommenderade oss att inte göra så utan själv kontakta apple, vilket vi nu gjort.

Vad jag vet har många andra också fått samma bemötande av apple. Det är hemskt.
 
ThomasT skrev:
Undvik iPod. Flickvännen har en sådan och visst är det en skitbra spelare. Tyvärr tar batteriet slut efter 1-1½ år, när man kontaktar supporten säger det är bäst att man köper en helt ny spelare för 4000 kronor.

Supporten på apple är ingenting att skryta över heller, har försökt skicka tillbaka iPoden på reparation i någon månad nu. Har skickat mail, har skickat iväg alla kvitton och sådant men vi har fortfarande inte fått något rma för att skicka den på reparation. Snart är garantitiden också ute...

Fy fan, visst gör apple bra produkter men deras support är riktigt dålig.

Om jag vore du skulle jag lämna in den till återförsäljaren där jag köpt den, en produkt för 4000 SKALL man kunna byta batteri på anser jag. Allt annat är en felaktig produkt som återförsäljaren får stå för. De får i sin tur kräva Apple på ersättning.

Det finns en del 'roliga' detaljer på:
http://ipodsdirtysecret.com/
http://www.ipodbatteryfaq.com/
 
Problemet med batteriet är känt sedan länge. I de nya iPodarna ska det vara ett batteri som håller längre.

Och det där med att köpa en ny spelare. Man har väl alltid kunnat byta ut batteriet mot betalning?

Men visst är det surt för de som har en iPod med krånglande batteri.
 
Jag måste ha köpt en supervariant när jag skaffade min 2:a generationens ipod som fortfarande har toppenbatteri...håller 4-5 dagar i "standby" och klarar därefter att spela ca 4-5 timmar till. Och då är den 2 1/2 år gammal! =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.