Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som uppgraderat iView MediaPro > Microsoft Expression Media?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är först vid femsiffrigt antal bilder som det saktar in. Prova att köra helt utan säkerhetsprogram ( och frånkopplad ). Kvarstår problemet, skulle jag börja med att plocka ut minnena och sätta tillbaka ett och ett och i värsta fall en ominstallation av systemet.

Det var en god idé men tyvärr hjälpte det inte. Just vid tillfället när jag bläddrar till en ny bild tar Expression 70-80 procent av min processor (jag har två proppar i maskinen) och 200 MB internminne. Helt sjukt krävande. Tyvärr kör jag ju vista så man vet ju inte var resurserna tar vägen.

Jag vill inte salta i såret - men va' f-n ska Du me' Vista till? Vista har inte underlättat precis, det är ett sannskyldigt gytter av hopkokade kodsnuttar och kommer aldrig in i mitt hus. Visst, jag kör Mac, så min åsikt kan alltid viftas bort som religiös fundamentalism, men det står en Dell i ett hörn åxå ( Win 2k Pro Sp4 ).

Ett uppebart alternativ är att gå tillbaka till XP, eller W2k, men bara om det inte för med sig en massa annat "i stället".

Ja, jag kan faktiskt nästan hålla med. Vista är ett fruktansvärt ambivalent operativsystem. Det ska vara enkelt och smidigt att använda, men det är svårare än nånsin att få konfigurera och anpassa. Det slukar alla tillgängliga resurser och säkerhetsvarningarna är många och störiga.

Vet inte riktigt vilka fördelar det har, just nu kommer jag inte på en enda. :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar