Annons

Någon som testat!

Produkter
(logga in för att koppla)

Avslutad130702

Avslutat medlemskap
Hej alla!

Såg precis en annons och fundera på att testa på tjänsten men skulle först vilja veta ifall någon annan har erfarenhet av denna tjänst?

Mvh
Martin
 
Hej alla!

Såg precis en annons och fundera på att testa på tjänsten men skulle först vilja veta ifall någon annan har erfarenhet av denna tjänst?

Mvh
Martin

Hur det än blir är det snorbilligt. Jag startar inte ens datorn för 69 kronor. Men jag tror att jag gör det mycket bättre än dom :)
De använder säkert någon firma i Indien, Kina eller något annat land i Asien. Det är inget nytt fenomen, den möjligheten har funnits i flera år. Men bra blir det sällan.
 
"snabb, billig och professionell photoshop restuschering utförd av erfarna grafiker"

Varför har dom ett gäng erfarna grafiker som gör retuschörernas jobb?:)
 
Mitt seriösa svar är att det är dyrt. En svensk mellanhand till retuschörer ifrån typ Thailand eller Indien, mellanhänder betyder högre pris. Hitta tjänsterna direkt i landet så blir det billigare.
 
Digital bildhantering i stort var det inte frågan om, gör inte du skillnad på retuschör & grafiker?

I min värld jobbar grafikern ofta på ett tryckeri layotar (nu mer digitalt) & rippar. Visst kan det säkert förekomma retusch i grafikerns arbete men en retuschör har det till primär uppgift... eller?

Om en fotograf började jobba för företaget med retuschering... jobbar han då som fotograf eller som retuschör? Fotografer har också varit med ganska länge i den digitala bildhanteringen & det har retuschörer också.

Jag ska försöka leta fram en länk jag har till en bra firma i asien, finns i något gammalt mail, där låg priserna på mellan 2-10USD om jag inte missminner mig.

Och det är inte jobbigare att ladda upp till asien än till sverige samt att de ofta har smidiga betallösningar.

Mvh

F
 
Det orkar jag verkligen inte känner jag. :D

Google känns trögt idag? ;)

Jag har testat en sån här tjänst en gång (fast då självklart inte via någon Svensk mellanhand som sitter och tar bra betalt utan att göra ett skit mer än att de har lagt upp en hemsida), och min erfarenhet var att jag lika gärna kunde ha lämnat jobbet till grannens hund. Jag vägrade självklart betala för skiten, tur man har äkta AMEX så man kan vägra betala i efterhand :)
 
Digital bildhantering i stort var det inte frågan om, gör inte du skillnad på retuschör & grafiker?

I min värld jobbar grafikern ofta på ett tryckeri layotar (nu mer digitalt) & rippar. Visst kan det säkert förekomma retusch i grafikerns arbete men en retuschör har det till primär uppgift... eller?

Om en fotograf började jobba för företaget med retuschering... jobbar han då som fotograf eller som retuschör? Fotografer har också varit med ganska länge i den digitala bildhanteringen & det har retuschörer också.

Jag ska försöka leta fram en länk jag har till en bra firma i asien, finns i något gammalt mail, där låg priserna på mellan 2-10USD om jag inte missminner mig.

Och det är inte jobbigare att ladda upp till asien än till sverige samt att de ofta har smidiga betallösningar.



Mvh

F

Vad jag menar är att de som idag jobbar som retuschörer ofta kommer den grafiska branschen. På den tiden (ca 25 år sedan) när inte Photoshop inte fanns eller var bra nog, hade vi andra konsoler för digital bildbehandling och retusch.
Själv använder jag en firma i Thailand för friläggningar. De är duktiga på det, men de har också andra tjänster (vilket jag inte provat). kolla på www.frilagg.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.